ژیر
منو موبایل

ژیر

نقش تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده Predictive Analytics در پیش‌بینی با استفاده از BI

فناوری تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده دارای مزایای امیدوارکننده زیادی برای شرکت هاست.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده (Predictive analytics) تاثیر زیادی بر دنیای تجارت دارد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های جهانی در سال ۲۰۲۶ بیش از ۲۸.۱ میلیارد دلار برای آن هزینه کنند. یکی از ارزشمندترین مزایای آن پیش‌بینی(forecasting) است.

پیش بینی بخش مهمی از رشد هر کسب و کاری است. به لطف پیشرفت‌ها در تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، شرکت‌ها از کارهای آهسته و پر زحمتی که قبلاً در فرآیند پیش‌بینی دخیل بودند، رهایی می‌یابند. البته درک این ابزارهای جدید می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین ممکن است عاقلانه باشد که از شرکت های  فعال در این حوزه استفاده کنید. در این مقاله، کاربردهای خاص پیش بینی برای رشد کسب و کار و اینکه چگونه می توانند برای کسب و کار شما مفید باشند را شرح خواهیم داد.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده چیست؟

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده شاخه ای از علم داده است که از داده های تاریخی به همراه عملیات یادگیری ماشین برای پیش بینی استفاده می کند. با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده الگوهایی را در مقادیر زیادی از داده‌ها شناسایی می‌کند تا در مورد رویدادهای آینده، روند بازار، نوسانات تقاضا و موارد دیگر پیش‌بینی کند. می توان از آن برای تجزیه و تحلیل هر جنبه ای از عملیات یا رشد یک شرکت استفاده کرد و کاربردهای متعددی دارد.

چگونه تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده و هوش تجاری با هم کار می کنند؟

هوش تجاری (BI) به عنوان ابزارها و فرآیندهایی تعریف می شود که برای جمع آوری حجم عظیمی از داده ها و تجسم آن ها برای تسهیل تصمیم گیری تجاری استفاده می شود.هوش تجاری  BI شامل ایجاد داشبوردها، گزارش‌ها، گرافیک‌ها و غیره است تا داده‌ها را به اندازه کافی آسان کند تا همه ذینفعان بتوانند وظایف مختلف را تفسیر و اعمال کنند. هدف نهایی این است که یک رویکرد مبتنی بر داده را در همه سطوح تقویت کند و تصمیمات عملیاتی آگاهانه را ممکن سازد.

تجزیه و تحلیل پیشگویانه از داده های تاریخی و الگوریتم های آماری برای پیش بینی روندهای آینده استفاده می کند، در حالی که هوش تجاری از تجزیه و تحلیل داده ها برای ارائه بینش برای تصمیم گیری استفاده می کند.  تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده می‌تواند قابلیت‌های هوش تجاری را با ارائه بینش‌های آینده‌نگر افزایش دهد، و تصمیم‌های استراتژیک آگاهانه‌تر و فعال‌تر را در سازمان‌ها ممکن می‌سازد.

استفاده از خدمات هوش تجاری می تواند به شرکت ها کمک کند تا آن را درک کنند و نحوه استفاده از آن در تجزیه و تحلیل را بهتر درک کنند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی چگونه می تواند در پیش بینی کمک کند؟

از آنجایی که تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده طبیعتاً پیش‌بینی‌کننده است، طبیعتاً به شرکت‌ها اطلاعاتی در مورد اینکه چشم‌انداز کسب‌وکارشان در آینده چگونه خواهد بود، می‌دهد. این برای کسب و کارهایی که از آن استفاده می کنند منافع زیادی دارد.

پیش بینی نرخ مشتری

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان بسیاری از کسب‌وکارها در تعیین سطوح ریزش مشتری در آینده کمک کند. مردم می‌توانند حدس بزنند که کدام مشتریان احتمالاً به آن‌ها وفادار می‌مانند و کدام‌ها احتمال بیشتری دارد که آنها را ترک کنند، اما امکانات آنها محدود است.

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده این کاستی‌ها را با تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌های مشتری، از جمله بازخورد، سطوح تعامل و غیره برطرف می‌کند. در انجام این کار، در پیش‌بینی پویایی ریزش مشتری بی‌نهایت دقیق‌تر است.

امتیازدهی پیشرو

به طور مشابه، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده می‌تواند سرنخ‌های بالقوه را تجزیه و تحلیل کند و یک سیستم «امتیاز دهی» دقیق‌تر ایجاد کند. تیم‌های بازاریابی زمان زیادی را صرف تلاش برای گسترش پایگاه‌های مشتریان خود می‌کنند و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده می‌تواند به آنها کمک کند تا چشم‌اندازهای غیرواقعی را از بین ببرند تا بتوانند روی موارد محتمل‌تر تمرکز کنند. به این ترتیب تیم های بازاریابی تا حد زیادی در زمان و تلاش صرفه جویی می کنند و همچنین مشتریان بی علاقه را از زیر بار برخورد با اطلاعاتی که برای آنها مفید نیست رها می کند.

پیش بینی فروش

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده داده‌های تاریخی، از جمله شرکت‌های منفرد، و همچنین رقبای مربوطه، و هر عامل دیگری را که ممکن است بر روند فروش تأثیر بگذارد، جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را برای پیش‌بینی بهتر فروش شرکت تجزیه و تحلیل می‌کند.

ایجاد پیش‌بینی‌های فروش دقیق‌تر به روش‌های متعددی به کسب‌وکارها کمک می‌کند. آن‌ها می‌توانند در بودجه‌بندی کارآمدتر باشند، زیرا می‌دانند چه چیزی مورد نیاز است. آنها می توانند موجودی را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنند. و آنها می توانند وظایف کارکنان را با ایده ای واقع بینانه از آنچه که باید برای رسیدن به سطوح فروش هدف انجام دهند، محول کنند.

یادگیری در مورد بازار بزرگتر

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده همچنین به اطلاع‌رسانی شرکت‌ها در مورد روندهای بزرگ مقیاس در بازار کمک می‌کند. این به شرکت‌های  کمک می‌کند تا نه تنها رشد خود را بهتر درک کنند، بلکه درک بهنری از اینکه در آینده نیز چه تقاضایی برای شرکت‌هایی مانند شرکت‌های آنها وجود خواهد داشت و در مقاطع زمانی مختلف می‌توانند به طور واقع بینانه از محصولات خود انتظار داشته باشند را ارئه می‌کند.

بهینه سازی تخصیص منابع

یکی از مشکلاتی که کسب‌وکارها اغلب با آن مواجه هستند این است که یا مقدار منابعی را که برای رسیدن به اهداف فروششان لازم است بیش از حد تخمین می‌زنند – و در نتیجه در نهایت مقدار زیادی را در مکان نامناسب تخصیص می‌دهند – یا دست کم می‌گیرند و در نهایت دچار کمبود می‌شوند.

در استفاده از تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده، این نگرانی‌ها تا حد زیادی برطرف می‌شوند، زیرا سطح تجزیه و تحلیل داده‌ها بسیار دقیق‌تر از آن است که افراد می‌توانند به تنهایی آن را مدیریت کنند. شرکت‌ها می‌توانند دقیقاً آنچه را که نیاز دارند تخصیص دهند، زیرا تصور واقعی‌تری از سطح فروششان دارند.

رشد سریع تر و پایدارتر

در نهایت، استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده به مدیران کسب‌وکار کمک می‌کند تا تصویر بزرگ‌تر و آنچه را که برای پیشرفت و ماندن باید انجام دهند، ببینند. ضروری است که در بلندمدت از نظر اینکه بازار به کجا می رود، و همچنین به ویژه برای تجارت آنها چه معنایی دارد.

به همین دلیل، مهم است که نه تنها از تجزیه و تحلیل در برنامه ریزی خود استفاده کنید، بلکه همچنان از آن استفاده کنید.

مزایای بی شمار برای کسب و کار شما

استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای کمک به کسب و کار شما در پیش بینی آن در فضای کسب و کار امروزی ضروری است. استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده نه تنها به شما کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسید، بلکه در هر جنبه دیگری از عملیات و برنامه ریزی شما نیز به شما کمک می کند.

به دست آوردن درک بهتری از نیازهای واقعی کسب و کارتان برای آینده به شما کمک می کند کارکنان خود را بهتر مدیریت کنید، منابع را به طور مؤثرتری تخصیص دهید و با دقت بیشتری تعیین کنید که مشتریان آینده شما چه کسانی خواهند بود. و میزان رضایت مشتری شما نیز افزایش خواهد یافت، زیرا شما کار بهتری برای رفع نیازهای آنها و انجام به موقع و شخصی سازی شده انجام خواهید داد.

منبع

مطالب مرتبط
متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیده‌شدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت حرفه‌ ای

طراحی سایت حرفه‌ ای

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌ سایت حرفه‌ ای برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است. طراحی سایت حرفه‌ ای نه …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات …

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید