مصور سازی داده ها مقیاس پذیری کسب و کار را توسط نمودارهای فروش افزایش می دهد
ابزارهای مصورسازی داده برای بسیاری از مشاغل بسیار مفید واقع شده اند. شرکت ها از تجسم داده ها برای نگاشت روند، قابل فهم کردن داده ها و اشکال مختلف بهینه سازی کسب و کار استفاده می کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که شرکت های جهانی طی سه سال آینده بیش از ۱۰.۲ میلیارد دلار برای تکنولوژی مصور سازی داده ها هزینه خواهند کرد.
قبلا اشاره کردیم که مصور سازی داده ها برای بازاریابی محتوا عالی است، اما مزایای مهم تری نیز دارد. یکی از نادیده گرفتهشدهترین مزایای تجسم دادهها برای کسبوکارهای کوچک این است که به برنامه فروش کمک میکند. شرکت ها می توانند از ابزارهای تجسم داده ها برای ایجاد نقشه های حرارتی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری منابع فروش خود استفاده کنند.
مزایای استفاده ازمصورسازی داده برای نقشه برداری فروش چیست؟
نمودارهای فروش اغلب یک فرآیند پیچیده است که بر مصور سازی داده ها متکی است، نظارت بر شرایط اقتصادی در حال تغییر بدون تأثیر خارجی اغلب چالش برانگیز است، اما فناوری کلان داده می تواند به تیم ها کمک کند تا سازماندهی شده و کارآمد بمانند. این نرمافزار به کسبوکارها کمک میکند تا دادههای مصرفکننده را ردیابی کنند، توسعه منطقه را بهبود بخشند، و تغییرات و رشد را در یک موقعیت اقتصادی نظارت کنند. برخی از دلایلی که شرکت ها از تجسم داده ها برای نگاشت فروش استفاده می کنند عبارتند از:
آنها می توانند محل تمرکز مشتریان خود را بیابند.
آنها میتوانند بهترین مکانها را برای تمرکز منابع فروش خود شناسایی کرده و بر اساس آن ROI را اندازهگیری کنند.
آنها می توانند بازارهای جدید پیدا کنند و بهترین مکان ها را برای ایجاد فروشگاه های جدید برای دسترسی به آنها شناسایی کنند.
این مزایای مصور داده ها شامل مزایای زیر برای مشاغلی است که سعی در بهبود استراتژی های فروش خود دارند. این یکی از دلایل بسیاری است که کلان داده آینده فروش است.
افزایش بهره وری کلی توسط نمودارهای فروش
نمودارهای فروش با قابلیت های پیچیده مصورسازی داده ها به افزایش قابل توجه بهره وری کمک می کند. میتوانید از کنترلهای اتوماسیون سختگیرانه برای ایجاد و حفظ قلمروها استفاده کنید، به این معنی که فروشندگان شما میتوانند زمان بیشتری را با مشتریان اختصاص دهند و زمان کمتری را بر روی کارهای اداری متمرکز کنند.
نرم افزار نقشه برداری فروش همچنین به شناسایی مشتریان بالقوه جدید و ردیابی روند فروش مشتریان موجود کمک می کند. با این مدیریت، تیم های فروش می توانند به طور موثر تلاش ها را هدفمند کنند و معاملات بیشتری را ببندند.
انعطاف پذیری بیشتر
ارائه انعطاف پذیری بیشتر به فروشندگان برای کمک به آنها در مدیریت قلمروهایشان یک جنبه حیاتی از نرم افزار نقشه برداری است. از دیدگاه آنها، این یکی از بزرگترین مزایای فناوری تجسم داده است. استراتژیهای سنتی مدیریت قلمرو مستلزم آن است که تیم فروش شما از مرزهای از پیش تعیینشدهای که بهینهسازی را غیرممکن میکند، پایبند بماند. نرم افزار نقشه برداری منطقه فروش به تیم فروش اجازه می دهد تا منطقه خود را با استفاده از عوامل مختلف ایجاد کند. به عنوان مثال، یک تیم فروش ممکن است از ویژگی های مصور داده ها برای تعیین مرزها با استفاده از عادات خرید، جمعیت شناسی مشتری یا فعالیت رقیب استفاده کند.
سفارشی سازی با استفاده از نرم افزار نقشه برداری به یک تیم اجازه می دهد تا تلاش ها را هدف قرار دهد و نتایج را بهبود بخشد. به عنوان مثال، Maptive یک نرمافزار نقشهبرداری است که به کاربران امکان میدهد تا یافتههای همزمان را در عملکرد قلمرو خود ادغام کنند و تشخیص زودهنگام مشکلات را آسانتر کند.
تحلیل بهتر توسط نمودارهای فروش
کسبوکاری که به مناطق فروش متکی است باید همیشه درآمدی ایجاد کند که مرزهای مشخص شده را درک کند. نقشه برداری منطقه فروش تجزیه و تحلیل جامعی از داده های مصرف کننده ارائه می دهد و به کسب و کارها فرصتی برای شناسایی و بهینه سازی مناطق برای حداکثر کارایی کلی ارائه می دهد.
نرمافزار مصور سازی دادهها همچنین به کسبوکارها این امکان را میدهد تا نتایج را در طول زمان ردیابی کنند و بر اساس آن تصمیم گیری کنند. این ابزار قدرتمندی برای هر کسب و کاری است که برای کسب درآمد به مناطق متکی است. مالکان می توانند اطمینان حاصل کنند که این مناطق به خوبی تعریف شده، موثر و کارآمد هستند. این ابزارها امکان تجزیه و تحلیل جامع از داده های مصرف کننده و فروش را فراهم می کند. به طور کلی، این عملکرد مناطق شما را بهینه می کند و استراتژی فروش را بهبود می بخشد.
ایجاد یک طرح منطقه فروش
فرآیند ایجاد یک طرح منطقه فروش پیچیده است، اما چندین مرحله وجود دارد که کسب و کارها می توانند برای به حداقل رساندن هرگونه مشکل دنبال کنند:
تعریف اهداف خود
اولین قدم در هر طرح منطقه فروش باید تعیین اهداف باشد. مشخص کنید که در حال تلاش برای دستیابی به کدام هدف در منطقه هستید. آیا افزایش خاصی در بازار وجود دارد که می خواهید در یک منطقه خاص فعالیت کنید.
پس از تعیین اهداف، مناطقی را توسعه دهید که با آنها هماهنگ باشد. برای افزایش سهم بازار، ایجاد مناطقی برای تمرکز بر بخشها یا مناطق خاص مشتری باید در اولویت باقی بماند. هنگام تلاش برای هدایت فروش محصول، ایجاد مناطق متمرکز بر مشتریان باید هدف اصلی باشد.
مشتریان خود را بشناسید
اگر می خواهید رشد کنید، همیشه مشتریانی را که در پشت کسب و کارتان هستند بشناسید. درک کنید که مشتری شما کیست، به چه چیزی نیاز دارد و انگیزه خرید آنها چیست. ساخت مناطق باید با یک طرح اساسی برای مصرف کننده شما شروع شود. اگر نوع بیزنس شما B2B است نوع هدف گزاری و پلان باید متفاوت باشد. اگر به مصرف کنندگان می فروشید، به دنبال جمعیت یا مناطق خاصی باشید.
تجزیه و تحلیل تمام داده ها
درک عملکرد فروش فعلی برای شناسایی فرصت های رشد و بهبود حیاتی است. به داده های فروش خود نگاه کنید و مشخص کنید که موفق ترین فروش از کجا سرچشمه می گیرد. آیا بخشها یا مناطق مشتری خاصی وجود دارد که در آنها عملکرد ضعیفی دارید؟ هدف اصلی این است که تعیین کنیم تلاش ها را کجا متمرکز کنیم.
چند دقیقه ای را نیز صرف بررسی داده های مشتری کنید. با مشتریان ایدهال خود ارتباط برقرار کنید. در نهایت، به داده های رقیب خود نیز نگاه کنید. ببینید که آنها به چه کسانی می فروشند و چه حوزه هایی را هدف قرار می دهند. شناسایی رقیب خود می تواند به شما در ایجاد فرصت های جدید و به حداقل رساندن همپوشانی کمک کند.
شروع به تعریف مناطق فروش خود با ابزارهای مصور سازی داده ها کنید
طراحی مناطق شما آخرین مرحله در برنامه ریزی است که اطمینان حاصل می کند که همه مناطق با اهداف خاصی مطابقت دارند. مرزهای قلمرو فروش می تواند شامل چندین هدف باشد، چه مناطقی را برای رسیدن به نوع مشتری یا مرز جغرافیایی توسعه دهید.
این یکی از بزرگترین مزایای استفاده از فناوری مصور سازی داده برای رشد کسب و کار شما است. می توانید برای تمرکز بهتر منابع خود، نقشه های حرارتی از خوشه های مشتریان خود ایجاد کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه مصور سازی داده های فروش با ژیر تماس بگیرید.

متخصص سئو کیست؟
در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیدهشدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها تبدیل شده است. …

طراحی سایت حرفه ای
در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب سایت حرفه ای برای هر کسبوکاری ضروری است. طراحی سایت حرفه ای نه …

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو
گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریعتر و دقیقتر اطلاعات …