۱۰ دلیل که مصور سازی داده ها می تواند برای استراتژی محتوای شما مفید باشد!!
مصور سازی داده ها یکی از ستون های بازاریابی مدرن است، به خصوص وقتی صحبت از بازاریابی محتوایی می شود.
ویژوالایز کردن داده ها به بخش مهمی از زندگی برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال استفاده از حجم وسیعی از داده های موجود در دنیای مدرن هستند. همانطور که این داده ها مهم هستند، درک و استفاده از آن داده ها حتی مهم تر است.
به بیان ساده، مصور سازی انواع داده های پیچیده و لیست اعداد حقایق را به شکلی ساده تر برای درک تبدیل می کند. به جای صدها ردیف و برگه از اعداد و ارقام، انواع مختلف نمودارها، نقشه های حرارتی یا اینفوگرافیک ها می توانند برای درک بیشتر اطلاعات مشابه استفاده شوند.
امروزه مشاغل بزرگ از تجسم داده ها برای نشان دادن روند یا الگوهای بازار استفاده می کنند یا مشاغل کوچک از آن برای تهیه گزارش های قابل هضم استفاده می کنند. امروزه حتی ورزش حتی از تجسم داده ها استفاده می کند.
از آنجایی که در جهان کسبوکارها، شرکتها، وبلاگها و افراد مختلف در سراسر جهان به دادههای مختلف دسترسی پیدا میکنند، درک این اطلاعات به طور فزایندهای حیاتی میشود. و اینجاست که مصورسازی وارد می شود.
اگر هنوز در مورد اینکه چرا تجسم داده ها مهم است متقاعد نشدهاید، این ده دلیل باید کافی باشد تا شما را متقاعد کند که در کوتاه ترین زمان از مجموعه داده های عظیم به تصاویر قابل درک روی بیاورید!
۱.اینفوگرافیک منجر به درک سریعتر داده های بیشتر می شود
اگر اهل بازاریابی هستید، احتمالاً این آمار شگفتانگیز را شنیدهاید که انسانها اطلاعات بصری را تا ۶۰۰۰۰ برابر سریعتر از اطلاعات مبتنی بر متن پردازش میکنند. این ایده که تجسم داده به افراد اجازه می دهد تا مقادیر زیادی از داده ها را با یک نگاه درک کنند، یک واقعیت شناخته شده است.
این به این دلیل است که نه تنها ۹۰ درصد از کل اطلاعاتی که مغز پردازش میکند بصری است، بلکه بر اساس پیوستگی آموزش دیداری، مغز ما تصاویری را که حتی برای ۱۳ میلیثانیه دیده میشود همراه با توانایی چشم ما برای ثبت ۳۶۰۰۰ پیام بصری در ساعت حفظ میکند.
این بدان معنی است که گرافها، نمودارها، اینفوگرافیک ها و سایر تکنیک های مصور سازی داده بلافاصله بر مغز تأثیر می گذارد. خواندن، درک متن و سپس ایجاد تصویر ذهنی از معنای آن متن، فرآیندی بسیار پیچیده تر از درک اینفوگرافیک میباشد.
این روزها ساده تر از هر زمان دیگری است که یک نمودار را بصورت آنلاین و همچنین سایر اشکال تجسم داده ها ایجاد کنید که باعث می شود داده ها به راحتی قابل درک باشند. هر چه تجسم داده ها بیشتر تکامل یابد، اینفوگرافیکهای جذاب تر و قابل توجه تر خواهند شد.
۲.اینفوگرافیک به سئوی شما کمک میکنند
تجسم دادهها برای هر کسی که با تجزیه و تحلیل کار میکند از نظر گزارشدهی ضروری است ویژوال کردن دادهها به سئو کمک بسیاری میکند.
قلمرو سایت از نظر سئو یک مفهوم اساسی است. با داشتن محتوای باکیفیت (در قالب مصور سازی داده های عالی و آموزنده)، سایر وب سایت ها می خواهند ازمصورسازی شما استفاده کنند و به محتوای شما لینک دهند! این امر باعث می شود که موتورهای جستجو ، شما را به عنوان یک متخصص در مورد موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید ، به رسمیت بشناسد.
تجسم عالی داده ها همچنین می تواند به سایر جنبه های SEO مانند ساختار پست های شما و نرخ پرش مخاطبان(bounce rate) شما نیز کمک کند.
در حال حاضر، جستجوهای مبتنی بر تصویر به تنهایی ۱۹ درصد از جستجوهای گوگل را تشکیل می دهند. بنابراین بیش از حد منصفانه است که بگوییم داشتن ویژوالایزیشن ( visualization of data) با کیفیت مسئله مهمی است که ارزش توجه به آن را دارد.
۳.مصورسازی داده ها پیچیدگی کلان داده را حل می کند
تا سال ۲۰۲۵، حجم کل داده ای که در سطح جهان ایجاد، ذخیره و استفاده می شود، حدود ۱۸۰ زتابایت خواهد بود. همان طور که میدانید، یک زتابایت معادل یک تریلیون گیگابایت است.
این حجم از داده بسیار زیاد نیست!
مشکل در این مقیاس تجزیه و تحلیل آن و گرفتن اطلاعات مفید است. شرکتها در سراسر جهان دسترسی به این اطلاعات را افزایش دادهاند و بسیاری از آنها قادر به استفاده کامل از چنین حجم زیادی از اطلاعات نیستند. بررسی این اطلاعات غیرقابل درک است.
خوشبختانه، تجسم دادهها ( visualization of data)و هوش مصنوعی نه تنها برای مرتبسازی دادهها، بلکه برای ایجاد گزارشهای معنادار و نمایشهای بصری یافتههایشان با هم ترکیب میشوند. تبدیل انبوهی از داده ها، از حقایق و ارقام به چیزی که رهبران کسب و کار و تصمیم گیرندگان می توانند از آن برای تصمیم گیری های عملی به طور فزاینده ای در زمان حال استفاده کنند.
۴.مصور سازی داده ( visualization of data)داستان سرایی میکند و باعث فروش میشود
در حالی که هنوز جایی برای متن و مقالات نوشتاری وجود دارد، داستانهایی که از تکنیکهای تجسم دادهها استفاده میکنند میتوانند به همان اندازه اگر نه بیشتر قانعکننده باشند.
تصویرسازی اغلب بسیار احساسیتر است و بنابراین میتواند تأثیری ماندگار بر جای بگذارد. برای مثال، تعداد کلماتی که برای بیان «داستان» ظهور MCU به عنوان یک فرنچایز فیلم لازم است، بسیار کسلکنندهتر و طولانیتر از استفاده از نموداری مانند تصویر زیر است.
طبق یه ضرب المثل قدیمی، حرف نزن، نشونم بده.
۵.تجسم داده ها تشخیص الگوها و روندها را آسان تر می کند
مصور سازی داده ها ابزاری مفید برای شناسایی روندها یا الگوها است. این الگو و روندها به راحتی میتوانند در مجموعه داده ها یا حتی پست های وبلاگی که تنها از کلمات استفاده میکنند گم شوند.
تجسم داده ها راهی عالی برای نمایش حقایق و روندهایی است که با اهداف شما مرتبط هستند ، اما آنها همچنین راهی عالی برای ایجاد یک نمایش بصری تاثیرگذار از آنها هستند.
مصورسازی ( visualization of data) نه تنها به یاد ماندنی تر هستند، بلکه بی نهایت بار قابل اشتراک گذاری هستند. چیزی که در عصر رسانه های اجتماعی امروزی نمی توان آن را دست کم گرفت.
۶.تصویرسازیها ویروسی می شوند
یک موضوع تکراری در این پست این است که افراد در هنگام پردازش اطلاعات چقدر بصری هستند. چشمان ما عاشق رنگ، حرکت و سادگی عمومی است. فقط این چیزی است که ما هستیم.
تصویرها عموماً احساسات بیشتری نسبت به متون پر پیچ و خم یا مجموعه داده ها ایجاد می کنند. تجسم داده ها دارای وزن احساسی است که بسیار بیشتر از واقعیت ها و ارقام با مردم ارتباط برقرار می کند. به همین دلیل است که دانشمندان از تکنیکهای تجسم دادهها مانند زیر استفاده فزایندهای کردهاند.
گزارشهای مربوط به موضوعات گرمایش جهانی میتواند خشک و کسل کننده باشند، به طوری که خواننده معمولی یا خسته میشود یا در صفحات گزارش گم میشود. این احتمال خیلی کمتر است وقتی دادها به تصویر تبدیل شود و این تصاویر، منجر به تعامل شود، و از آنجا، اطلاعات به احتمال زیاد بیشترپخش می شود.
۷.اهداف و دستاوردهای شما را می توان به راحتی نشان داد
یکی از واضحترین کاربردهای ویژوالایزیشن داده، توانایی آن در بازتاب دستاوردها و اهداف است.
خواه این به شکل ایجاد اهداف قابل اندازه گیری مانند اهداف مشترک، تعداد کلیک ها، فروش و غیره باشد، همه این داده ها را می توان جمع آوری کرد و سپس از طریق یک رسانه بصری نشان داد.
گرافها و نمودارها در یک زمینه مدرن راههای بسیار خوبی برای انجام این کار هستند. به یک بخش منابع انسانی فکر کنید که از یک نمودار دایره ای تعاملی برای نمایش اثربخشی فرآیند استخدام خود استفاده می کند.
برنامه های کاربردی بی پایان هستند و با توجه به اینکه نیروی کار امروزی اغلب به تقویت مبتنی بر کار مثبت و سالم نیاز دارد، تجسم داده ها یک راه عالی برای انجام آن است.
۸.روند تصمیم گیری را سرعت می بخشد
توانایی ما برای درک سریع داده هایی که به صورت بصری هستند بسیار بیشتر از سایر ابزارها است. و هر چه انسان ها سریعتر اطلاعات را پردازش کنند، سریعتر می توانند با استفاده از آن اطلاعات تصمیم بگیرند. هنگام افزایش سرعت تصمیم گیری، تجسم داده ها نقش مهمی را ایفا می کند.
اگر از تجسم دادهها در طول جلسات با مشتریان یا مدیران استفاده میکنید، احتمال اینکه جلسات نه تنها تعیینکننده باشند، حتی تا ۲۴ درصد کوتاهتر هستند. درواقع استفاده از زبان بصری در طول جلسات به این معنی است که شما ۲۱٪ بیشتر احتمال دارد که به یک اجماع برسید!
۹.اینفوگرافیک ویدیویی کلیدی است
این نوع اینفوگرافیک از پاورپوینت های آهسته و گرافیک های اجباری غیرجذاب فاصله زیادی گرفته است. اینفوگرافیک ها به لطف مهارتشان در استفاده از رنگ، خلاقیت و درک آسان اطلاعات در دنیای وبلاگ نویسی رایج شده اند و اینفوگرافیک های ویدیویی اکنون راه رو به جلو هستند.
اینفوگرافیک های ویدیویی از نظر تجسم داده ها و داستان سرایی داده ها جدیدترین هستند. این یک جنبه کاملاً جدید به “داستانی” که شما می گویید اضافه می کند. در مورد آن فکر کنید، اگر مجبور باشید بین این مقاله با موضوع گرمایش جهانی یا این ویدیوی Crash Course که از اینفوگرافیک های ویدیویی استفاده می کند، یکی را انتخاب کنید، کدام را انتخاب می کنید؟
۱۰.آسان کردن تجزیه و تحلیل
آنچه که تجسم داده ها را در کل بسیار مهم می کند، توانایی آن در انتقال اطلاعات به صورت بصری است. انسان ها به طور باورنکردنی بصری هستند و بنابراین هر چیزی که بتواند حجم وسیعی از اطلاعات را از طریق استفاده از گرافها، نمودارها و اینفوگرافیک ها متراکم کند، روشی برای موفقیت است.
متن های پیچیده یا مجموعه داده های مبتنی بر اعداد نه تنها گیج کننده بلکه کسل کننده هستند. با توجه به این واقعیت که میانگین فاصله توجه Millennials حدود ۱۲ ثانیه و Gen Z تقریباً ۸ ثانیه است، هرچه اطلاعات بیشتری بتوانید دریافت کنید بهتر است.
با توجه به این پیشینه، به راحتی می توان فهمید که چرا و کجا تجسم داده ها می تواند برای استراتژی محتوای شما مفید باشد. ساعتها تحقیق، زمان، دادهها و تحلیلها را میتوان در یک بسته منظم که مردم به طور طبیعی به آن جذب میشوند ترکیب کرد.
تجسم داده ها به همان اندازه که اکثر بازاریابان دریافت می کنند به یک زبان جهانی شبیه است. مخاطبان امروز و در واقع فردا، محتوای کوتاهتر، آموزندهتر و قابل اشتراکگذاری را طلب میکنند.
نتیجه این است که مصورسازی داده ها کلیدی است که امروزه بازاریابان به سادگی نمی توانند از آن بی بهره باشند.
یکی از خدمات مجموعه ژیر ایجا داشبوردهای اطلاعاتی است لذا میتوانید با ما تماس بگیرید.
2 نظر ارسال شده