وفاداسازی : آیا داده های درست را دنبال می کنید؟
برنامههای وفاداری یکی از مهمترین ارکان تجارت امروزی هستند، از کارتهای پانچ قدیمی و تخفیفهایی که به «مشتریان عادی» داده میشود تا سیستمهای مبتنی بر دادههای امروزی. اما اگر قصد دارید یک برنامه وفاداری را در بازار اشباع شده امروزی اجرا کنید، باید اطلاعات مناسب را جمع آوری کنید. باید به اندازه کافی شخصی، اساسی و قانع کننده باشد تا واقعاً فروش را افزایش دهد.
سوال اینه در وضعیت کنونی(حجم زیاد داده های د رحال انتشار)موجود از کجا باید شروع کرد؟ در اینجا ۳ نوع داده برای هدف گذاری برای یک برنامه وفاداری موفق آورده شده است.
آمار خرید
برنامه های وفاداری معمولاً برای همه مشتریان شما در دسترس است، اما شایان ذکر است که بیشترین سود از زیر مجموعه کوچکی از مشتریان به دست می آید. شرکت ها باید برنامه های خود را ساختار دهند تا به مشتریان مناسب پاداش دهند. از این گذشته، اجرای یک برنامه وفاداری تنها زمانی به نفع شماست که به حجم خرید بستگی داشته باشد و نه فقط به تاریخ تولد و اشتراک لیست پستی.
بیایید برند زیبایی Ulta که یک برنامه وفاداری موفق ایجاد کرده است را بررسی کنیم. Ulta از یک سیستم لایهای استفاده میکند که مشتریان با رتبههای بالاتر پاداش بیشتری را دریافت میکنند. مشتریان در رده های بالای برنامه به احتمال زیاد در ازای وفاداری خود به محصولات انحصاری و دسترسی زودهنگام به اقلام ویژه دسترسی دارند.
Halal Guys، یک رستوران زنجیرهای کوچک اما پررونق، دادههای خرید را نیز به سطح بالاتری رسانده است. به عنوان مثال، فروشگاه های آنها در منطقه واشنگتن دی سی جمع شده اند، بنابراین آنها از این وضعیت به نفع خود استفاده کردند. از مشتریانی که در دو مکان ثبت سفارش کرده بودند دعوت شد تا به عنوان مهمان ویژه در راه اندازی سومین رستوران شرکت کنند. حرکاتی مانند این به مشتریان نشان می دهد که شما واقعاً به تعامل آنها با کسب و کار خود توجه می کنید و می خواهید از آنها برای این حمایت تشکر کنید.
مبانی تولد
تاریخ تولد و سایر داده های اولیه جمعیت شناختی، پایه و اساس هر سیستم CRM است، بنابراین مطمئن شوید که از این داده ها استفاده می کنید. اعضای برنامه وفاداری باید کارت های تولد، ایمیل ها، یا سایر کارهای ویژه را به مناسبت روز تولد دریافت کنند، به خصوص اگر در سرویس غذا هستید.
تشخیص تولد یکی از جنبه های کلیدی برنامه موفقیت آمیز وفاداری استارباکس است، اما همچنین ارزش آن را دارد که به دنبال جایگزین هایی باشید که با مدل کسب و کار شما سازگارتر باشد. ردیابی تعداد یا انواع خریدهایی که مشتریان با سیستم CRM شما انجام میدهند میتواند به شما کمک کند جایگزینهای نوآورانهای را ارائه دهید که با ترجیحات آنها مرتبط است. همه این نوع خدمات شخصی را دوست دارند.
به دنبال شبکه ها باشید
وفادارترین و با ارزش ترین مشتریان شما همیشه آنهایی نیستند که بیشترین پول را برای شرکت شما خرج می کنند. در عوض، مهم ترین مشتریان می توانند آنهایی باشند که بیشترین قدرت را در شبکه های خود دارند.
به ثبت ارجاعات و شناسایی مشتریان با نفوذ بالا توجه کنید – آنهایی که درباره برند شما بحث می کنند، مشتریان جدیدی را برای شما ارسال می کنند و وفاداری خود را فراتر از فروش فردی نشان می دهند. این مشتریان اغلب دست کم گرفته می شوند، اما کسب و کار زیادی ایجاد می کنند، حتی اگر شخصاً آن را شروع نکرده باشند.
برنامههای وفاداری در حال گسترش در بخشهای تجاری هستند، زیرا دادهها به راحتی مدیریت میشوند، حتی برای شرکتهای کوچک . این موضوع یافتن راههایی برای نوآوری در آن مدل و یافتن راههای جدید برای افزایش فروش مهمتر میشود. وقتی همه یک برنامه دارند، دیگر فقط داشتن یک برنامه وفاداری کافی نیست. اکنون زمان آن است که قانع کننده ترین برنامه وفاداری را داشته باشیم. درست مانند محصولات شما، برنامه وفاداری شما باید با دیگران در صنعت شما رقابت کند .
برای انجام پروژه وفادارسازی خود میتوانید با تیم ژیر (zheer ) تماس برقرار کنید.
متخصص سئو کیست؟
در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیدهشدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها تبدیل شده است. …
طراحی سایت حرفه ای
در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب سایت حرفه ای برای هر کسبوکاری ضروری است. طراحی سایت حرفه ای نه …
هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو
گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریعتر و دقیقتر اطلاعات …