ژیر
منو موبایل

ژیر

بازاریابی ایمیلی از تجزیه و تحلیل داده ها برای تقسیم بندی بهینه مشتریان  استفاده می کند

ثابت شده است که تجزیه و تحلیل داده ها برای بازاریابی ایمیلی که سعی می‌کند بالاترین بازگشت سرمایه ممکن را از کمپینهای تبلیغاتی خود دریافت کند بسیار ارزشمند است.

بازاریابی ایمیلی گسترده است و روزانه ۳۳۳.۲ میلیارد ایمیل رد و بدل می شود. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که گیرندگان ایمیل های انبوه شما را با رقابت شدید باز می کنند؟

بازاریابی ایمیلی قابل قبول ترین راه برای ارائه اطلاعات دقیق به مشتری است، اما باید مطمئن باشید که تلاش های شما به هدر نمی رود. استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها به موفقیت استراتژی های بازاریابی ایمیلی شما کمک می کند. با ژیر باشید. 

اهمیت تجزیه و تحلیل داده ها در بازاریابی ایمیلی

مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، شما باید عملکرد ایمیل را اندازه گیری کنید. به گفته مک کینزی، بازاریابی ایمیلی ۴۰ برابر موفق تر از فیس بوک، توییتر و غیره است.

بدون بررسی و تجزیه و تحلیل مستمر، یک شرکت نمی تواند نشان دهد که کمپین هایش چگونه کار می کنند یا نتایج مورد انتظار را تولید می کنند.

انواع تجزیه و تحلیل داده ها

چهار نوع تجزیه و تحلیل داده هابه دلیل انواع مختلف بازاریابی وجود دارد. آنها یافتهای  داده ها را برای تلاش های بازاریابی ایمیلی بهتر بررسی می کنند.

داده های جمعیت شناختی در مورد مخاطب هدف شما شامل جغرافیا، علایق، سن، جنسیت و غیره است.

ترجیحات مشتریان شامل ارزیابی سودمندی محصول با در نظر گرفتن قیمت و درآمد مصرف کننده است.

داده های تراکنش شامل اولین و آخرین خریدها، محصولات، تعداد خریدها، تاریخ، آمار، ارزش سفارش معمولی، سابقه خرید کالا و کل هزینه های مصرف کننده است.

اطلاعات رفتاری شامل درک علاقه و تعامل مخاطب با ایمیل شما است.

چگونه داده ها بر کمپین های بازاریابی ایمیلی شما تأثیر می گذارند؟

کارگران دیجیتال تقریباً هر چیزی را که انتخاب می کنند اندازه می گیرند.

اکثر بازاریابان ایمیلی از تحلیل رفتار مشتریان استفاده می کنند. به احتمال زیاد به این دلیل است که دسترسی به این داده ها آسان است. اکثر بازاریابان ایمیلی این داده ها را در داشبورد خود نمایش می دهند. اکثر بازاریابان تصور می کنند که تجزیه و تحلیل رفتار رفتار مشتریان به دلیل ارزشمند بودن کافی است.

“تحلیل نتیجه” اثربخشی کمپین های شما را اندازه گیری می کند. نمایش اعداد نتایج به تیم اجرایی نحوه نگرش آنها به بازاریابی ایمیلی و تأثیر آن بر شرکت را تغییر می دهد.

در نهایت، تجزیه و تحلیل آزمایش نشان می دهد که چرا چیزی به این شکل است. تجزیه و تحلیل آزمایش به ما کمک می کند تا بفهمیم چرا مصرف کنندگان ما چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهند.

استفاده متنوع از تجزیه و تحلیل داده ها در بازاریابی ایمیلی

برای بهبود نتایج، چهار استراتژی تجزیه و تحلیل داده زیر را در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود بگنجانید:

۱. تقسیم بندی

تقسیم بندی ایمیل یک رویکرد کارآمد برای تقسیم مشترکان ایمیل به زیر گروه های مجزا بسته به عوامل مختلف است. تقسیم بندی پتانسیل افزایش ۵۸ درصدی درآمد را دارد. با این حال، طبق تحقیقات بازار، ۴۲ درصد از بازاریابان شرکتی از این استراتژی استفاده نمی کنند.

به طور معمول، بخش‌بندی یک تکنیک سفارشی‌سازی برای ایجاد و ارسال خبرنامه‌های ایمیلی مرتبط و شخصی‌شده برای مشترکان است. روش ها و فن آوری های مختلفی برای تقسیم بندی داده های مشتری وجود دارد.

سازمان‌ها ممکن است اطلاعات مشتری را جمع‌آوری کنند و فهرست تماس‌های خود را به روش‌های مختلف جدا کنند تا از مزایای تقسیم‌بندی ایمیل بهره ببرند.

یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی را انتخاب کنید

بسیاری از شرکت‌های کوچک از پلتفرم‌های مختلفی برای بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند که به‌عنوان پایگاه داده برای همه روابط شرکت‌ها عمل می‌کند. توانایی جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها برای تقسیم‌بندی فهرست، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا ایمیل‌های سفارشی‌شده ارسال کنند و در عین حال بر بهبود نرخ تحویل و گزارش‌دهی در مورد تعامل بازاریابی ایمیلی تمرکز کنند.

MailChimp، Constant Contact، ActiveCampaign و Hubspot برخی از گزینه‌های محبوب بازاریابی ایمیلی هستند.

بیایید در مورد پلت فرم بازاریابی ایمیل معروف MailChimp صحبت کنیم. از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۱، Mailchimp بیش از دو دهه تخصص در بازاریابی ایمیلی برای میلیون ها مشترک داشته است. گزینه های پولی شامل اتوماسیون بازاریابی، ادغام، و پشتیبانی ۲۴/۷ است. با این حال، شرکت‌های کوچک به دنبال جایگزین‌های اقتصادی تر  سرویس MailChimp هستند که مشکلات MailChimp و جایی که کسب‌وکارهای کوچک ممکن است  مقرون‌به‌صرفه قیمت بیشتر برایشان مهم است. 

دسته بندی مشتریان

از فرم ها برای جمع آوری اطلاعات تماس استفاده کنید

استفاده از فرم های اینترنتی برای جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی در مورد مخاطبین ساده ترین روش است.

تیم‌ها می‌توانند فیلدهایی را برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کسب‌وکار در فرم‌های خاص انتخاب کنند. هر چه یک شرکت اطلاعات بیشتری درباره یک مشتری بالقوه داشته باشد، بازاریابی متناسب‌تر است.

یک ایمیل تبریک بفرستید

هنگامی که مشتری با حداقل اطلاعات وارد پایگاه داده ای می شود، سازمان ها اغلب نمی دانند که آنها را در کدام لیست قرار دهند. با ارسال یک ایمیل خوش آمدگویی، تیم‌های بازاریابی ممکن است از پیوندها و پیشنهادات محتوا برای هدایت بازدیدکنندگان به مطالب مرتبط بالقوه استفاده کنند. این به کاربر اجازه می دهد تا انتخاب کند که در کدام لیست به بهترین وجه قرار گیرد. این ایمیل همچنین گیرنده را به فرمی برای پر کردن هدایت می‌کند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات حذف شده از اولین ورودی پایگاه داده را جمع‌آوری کنند و مصرف‌کننده تصور بهتری از ایمیل‌هایی که باید ارسال کند را ارائه دهد.

ردیابی نقطه ورود مصرف کننده

ردیابی  اینکه شخص به یک وب سایت دسترسی پیدا می کند و با چه مطالبی در تعامل است برای ارائه محتوای مرتبط و بازاریابی ایمیلی ضروری است. گنجاندن یک مبدل بازدیدکننده، مانند یک هدیه یا تبلیغی که یک خط محصول یا خدمات خاص را تبلیغ می کند، در صفحه فرود وب سایت، کاربران را تشویق می کند تا مشتری شوند و به شرکت ها کمک می کند تا مشخص کنند کاربر به چه اطلاعات و مطالبی علاقه دارد.

با استفاده از نرم‌افزار تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics، کسب‌وکارها ممکن است ترافیک، کلیک‌ها و نرخ پرش مشتریان و صفحات وب بازدید شده بالقوه را کنترل کنند.

با این دانش، بازاریابان ممکن است پیام‌های بازاریابی ایمیلی بعدی را بر اساس نیازها و علایق مشتریان تنظیم کنند. برای مثال، اگر مشتری با یک محصول پیشرفته ارتباط برقرار کند، سازمان‌ها ممکن است کاربران را به فهرستی از مخاطبینی که آن دارایی را دانلود کرده‌اند تقسیم کنند. ایمیل‌های بعدی اطلاعاتی را ارسال می‌کنند که به پیشرفت بیشتر آنها در قیف فروش کمک می‌کند.

مشتریان بالقوه و مشتریان معمولی را از هم جدا کنید

علیرغم اهمیت دستیابی به چشم انداز برای افزایش توسعه درآمد، سازمان ها نیز باید به مشتریان بازگشتی توجه یکسانی داشته باشند. ایجاد لیست های ایمیل جداگانه برای مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی ضروری است.

بازاریابی مشتریان فعلی ساده‌تر است، بنابراین ایجاد ایمیل‌های مناسب برای این گروه روشی فوق‌العاده برای افزایش حفظ مشتری و ارزش طول عمر است. شرکت‌ها از این استراتژی برای فروش یا فروش متقابل اقلام یا خدمات به مخاطبانی استفاده می‌کنند که از قبل درگیر هستند، زیرا مشتریان راضی اغلب برای خریدهای بیشتر بازمی‌گردند.

بخش بندی بر اساس تعامل

اغلب، یک شرکت تلاش های بازاریابی بسیاری را به طور همزمان انجام می دهد. تقسیم‌بندی ایمیل بر اساس مشارکت به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا تعیین کنند افراد در یک فرآیند یا جریان کمپین کجا قرار بگیرند.

به عنوان مثال، اگر هدف یک کمپین بازاریابی جذب مشتری برای دانلود کاغذ سفید باشد، شرکت‌ها ممکن است تا زمانی که کاربر با مطالب ارتباط برقرار کند، ایمیل‌های متوالی ارسال کنند. پس از تعامل کاربران با اطلاعات، شرکت ها ممکن است آنها را به یک لیست جدید یا جریان کمپین بازاریابی اضافه کنند تا  پیشنهاد بعدی را دریافت کنند. این کار کاربر را در قیف فروش پیش می برد و با ارسال به موقع اطلاعات مرتبط برای هر کاربر، تعامل را افزایش می دهد.

بسته به رها شدن سبد خرید یا فرم، ایمیل ارسال کنید

این استراتژی ترکیبی برای هر دو شرکت B2B و B2C مناسب است.

طبق بررسی انجام شده توسط موسسه بایمرد، ۶۸ درصد از سبدهای خرید قبل از خرید رها شده است. در نتیجه، داشتن یک برنامه رها کردن سبد خرید، ایمیل‌ها را قادر می‌سازد تا علاقه اولیه را برای خرید کالا، معمولاً با یک پیشنهاد تخفیف، دوباره تحریک کنند.

برای کسب و کارهای B2B، رها شدن از خرید یک واقعیت است. شاید بازدیدکننده به این پیشنهاد علاقه نداشته باشد، اما فرصت بازیابی آنها با پیشنهادات دیگر، تاکتیک مشابهی است که توسط مشاغل تجارت الکترونیکی به کار گرفته شده است که به دنبال تبدیل مشتریان بالقوه هستند.

ارسال ایمیل به مراجعین وبسایت

برخی از با ارزش ترین مشتریان یک شرکت، کسب و کارها و مشتریان بالقوه  دیگری را به برند پیشنهاد می کنند. با تفکیک این مخاطبین در لیست خود، سازمان ها کمپین های ایمیلی را راه اندازی می کنند تا توصیه ها یا حتی مطالعه موردی منتشر شده خود را درخواست کنند. حفظ ارتباط باز و قوی با این مخاطبان، ارزش ویژه برند و درآمد حاصل از منابع ارجاع را افزایش می دهد.

لیست ها بر اساس منطقه جغرافیایی تقسیم بندی می شوند

شرکت هایی که محصولات یا خدمات را در مقیاس  بین المللی می فروشند از تقسیم بندی لیست های خود بر اساس موقعیت اعضای پایگاه داده خود سود می برند. کسب و کارها پیشنهادات خود را از طریق کمپین های تبلیغاتی بر اساس ویژگیهای فصلی یا جغرافیایی تطبیق می دهند.

برای مثال، شرکتی که تجهیزات محوطه‌سازی را می‌فروشد، ممکن است تمایل بیشتری به تبلیغ برف‌زن‌های جدید در مناطق برف‌گیر داشته باشد تا در کشورهایی که آب و هوای معتدل‌تری دارند. با ارسال سرسام آور در زمان بهینه در مناطق زمانی مختلف، پیام‌های ایمیل مبتنی بر زمان نیز برای رسیدن به صندوق‌های ورودی در زمانی که منطقی‌تر است مفید هستند.

تحلیل داده ها

۲. اتوماسیون

اگر اطلاعاتی در مورد ترجیحات مخاطبان و روندهای بازار ندارید، کمتر احتمال دارد که کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر ایجاد کنید. از طریق استفاده از ابزار اتوماسیون، تجزیه و تحلیل داده ها امکان کاهش حجم کاری بازاریابان را فراهم کرده است. تقسیم بندی نیز به شدت به اتوماسیون متکی است.

اتوماسیون ایمیل، زمان‌بندی ایمیل‌هایی با یک پیام خاص برای ارسال به مشتریان در زمان از پیش تعیین‌شده است. یک بازاریاب از این نقطه تماس برای ارسال ایمیل یادآوری به مصرف کننده استفاده می کند، به عنوان مثال، اگر کالایی را به سبد خرید آنلاین خود اضافه کرده باشد اما فراموش کرده باشد که ادامه دهد.

۳. پیدا کردن زمان بهینه ارسال ایمیل

یافتن زمان بهینه برای ارسال ایمیل بسیار مهم است. صرف نظر از اینکه کمپین های ایمیل شما چقدر هدفمند و خودکار هستند، اگر به درستی ارسال نشوند در پوشه اسپم قرار می گیرند. همانند تقسیم بندی، گروه بندی لیست مشترکین شما ممکن است به تعیین زمان بهینه برای ارسال ایمیل کمک کند.

۴. علم داده

علم داده

علم داده نقشی حیاتی در اثربخشی، کیفیت و سایر جنبه‌های کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و مدیریت آنها دارد. به طور کلی، برخی از عوامل برای هر کمپین بسیار مهم هستند، مانند تقسیم‌بندی مشتری، تقسیم‌بندی داده‌ها، شخصی‌سازی ایمیل‌ها، زمان‌بندی بهینه کمپین/ایمیل، اتوماسیون‌های محتوا برای کاهش زمان چرخش کمپین‌ها و بهینه‌سازی قالب‌های ایمیل، و همچنین بسیاری از حوزه‌های دیگر در که علم داده نتایج قابل اندازه گیری تولید می کند.

انجام تجزیه و تحلیل داده ها برای تلاش های بازاریابی ایمیلی شما دشوار نیست. تجزیه و تحلیل داده ها ممکن است اطلاعات بازاریابی مفیدی مانند رفتار مصرف کننده، روندهای بازار و کلیک های تبلیغاتی را ارائه دهد. شرکت ها باید با ارزیابی داده ها و انتخاب های آگاهانه تر، کمپین های بازاریابی ایمیلی موثری ایجاد کنند.

منبع

مطالب مرتبط
متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیده‌شدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت حرفه‌ ای

طراحی سایت حرفه‌ ای

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌ سایت حرفه‌ ای برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است. طراحی سایت حرفه‌ ای نه …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات …

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید