چرا کسب و کار شما به یک داشبورد تحلیلی تعاملی نیاز دارد؟
اگر صاحب کسبوکار هستید، میدانید که چک کردن مداوم تحلیلها چگونه است. وب سایت شما در روز، هفته و ماه گذشته چقدر ترافیک داشته است؟ مردم با چه صفحاتی درگیر هستند؟ هر چند وقت یکبار این امر منجر به موفقیت و جذب مشتری می شود؟
شما می خواهید این دادهها را تا حد امکان در معرض دید خود قرار دهید تا بدانید چه کاری به خوبی انجام می شود و چه چیزی نیاز به بهبود دارد. و شما نیاز دارید که دسترسی و خواندن آنها آسان باشد تا بتوانید به آنها عمل کنید و به سهامداران ارائه دهید. به عبارت ساده، شما به یک داشبورد تحلیلی تعاملی نیاز دارید.
داشبورد تحلیلی تعاملی چیست؟
داشبورد تحلیلی تعاملی یک ابزار مصور سازی داده و تجزیه و تحلیل است که معمولاً در سمت مدیر وب سایت یا پلت فرم شما ساخته می شود. این داشبورد تجزیه و تحلیل داده دارای نمودارها، نقشه ها و سایر معیارها برای مشاهده عملکرد کسب و کار شما است. با داده های نشان داده شده در هدر داشبورد تعاملی، می توانید پیشرفت خود را ردیابی کنید، عملکرد را تجزیه و تحلیل کنید و گزارش هایی را به مدیران اجرایی یا سرمایه گذاران بالقوه ارائه دهید.
امروزه که بسیاری از نقاط جهان آنلاین هستند، حضور آنلاین از همیشه مهمتر است. داشبورد تعاملی به شما کمک می کند تا با تجزیه و تحلیل جامع، نبض حضور آنلاین خود را حفظ کنید تا بتوانید آن را در زمان واقعی بهبود بخشید و شروع به جذب مشتریان جدید کنید.
ویژگی هایی که باید در داشبورد داده های تعاملی جستجو کنید
درست مانند هر تصمیم تجاری دیگری، مهم است که قبل از انتخاب ابزار خود ایده ای از آنچه می خواهید داشته باشید. بسیاری از ویژگی های تعاملی وجود دارد که ممکن است در هر فرم داشبورد تعاملی که می بینید در دسترس نباشد. در اینجا چند مورد است که می خواهید به دنبال آنها باشید:
چارت نموداری تعاملی زیبا
هیچ کس دوست ندارد داده ها را به صورت خرواری از متن یا اعداد بخواند، و همچنین غربال کردن آن ممکن است طاقت فرسا باشد. ابزارهای تجسم به شما کمک می کند تا به سرعت و به راحتی داده های آنها را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید، که این مزیت یک داشبورد تعاملی است. یکی از راههای انجام این کار، استفاده از نمودارهای تعاملی زیبا است.
میتوانید دادههایی را که میخواهید اندازهگیری کنید، مانند تفکیک جمعیتشناسی کاربر، انتخاب کنید. نحوه گروه بندی داده ها را تعیین کنید و تجسم سریعی مانند نمودار دونات ایجاد کنید. داشبورد شما یک نمودار تعاملی ایجاد می کند که به اندازه گیری هرگونه داده در آینده ادامه می دهد. همچنین می توانید رنگ ها، معیارها و حتی طرح نمودار را به راحتی ویرایش کنید. شما می خواهید که این نمودارها به همان اندازه که کاربردی هستند از نظر زیبایی شناسی نیز دلپذیر باشند. پس از همه، تجسم باید برای تیم های تجاری شما برجسته باشد.
نمودار میلهای و دایرهای
در حالت ایده آل، باید چندین نوع نمودار تحلیلی تعاملی برای داشبورد شما وجود داشته باشد. نمودارهای میلهای و دایرهای محبوبترین گزینهها برای ارائههای تجاری هستند، زیرا به راحتی خوانده میشوند و از نظر بصری دلپذیر هستند. نمودارهای میله ای روشی عالی برای نشان دادن معیارهای رشد در بازه های زمانی خاص هستند. هر چه نوار بالاتر باشد، اندازه گیری قوی تر است.
از سوی دیگر نمودارهای دایره ای گزینه های عالی برای مقایسه معیارهای عملکرد کلیدی مانند تعامل کاربر با ویژگی های مختلف صفحه وب یا برنامه شما هستند. نمودار دایرهای اندازهگیریها را بر حسب درصد تقسیم میکند و از آنها برای پر کردن یک دایره با رنگهای مختلف استفاده میکند و ظاهر یک کیک را میدهد. این مقایسهها میتواند نشان دهد که چه ویژگیهای بازاریابی دیجیتال شما موفقترین هستند و چه چیزی باید تغییر کند.
نقشه های حرارتی
ممکن است نقشه های حرارتی را از گزارش های هواشناسی که در صبح بررسی می کنید بشناسید. اشباع رنگ های مختلف به شما می گوید که طوفان، دمای شدید و سایر پدیده های آب و هوایی وجود خواهد داشت. اما نقشه های حرارتی همچنین می توانند برای معیارهای کسب و کار شما تصویر ایجاد کنند. نقشه های حرارتی سطوح بالایی از داده ها را بر اساس رنگ های عمیق تر و شدیدتر نشان می دهد. اندازهگیری این میزان در یک میدان زمانی به کاربران داشبورد اجازه میدهد مشاهده کنند که آیا جهشها در فعالیت بهطور تصادفی اتفاق میافتند یا در خوشههای قابل پیشبینی.
هیستوگرام ها
هیستوگرام شبیه نمودار میله ای است. مانند یک نمودار میله ای، هیستوگرام ها داده ها را به شکل میله نشان می دهند، با سطوح فعالیت بالاتر یا داده ها به عنوان میله های بالاتر نمایش داده می شوند. اما در حالی که نمودارهای میله ای داده ها را به اعداد دقیق اندازه گیری می کنند و آنها را به صورت میله ای تجسم می کنند، هیستوگرام مقادیر نمودار را با هم در محدوده های اعدادی تنظیم می کند. این برای برآوردها و همچنین جستجوی یک الگو بسیار عالی است. هیستوگرام ها از نمودارهای میله ای متمایز می شوند زیرا داده ها به جای ایستادن مستقل، همه در کنار هم قرار می گیرند. ابزارهای داشبورد مصور سازی داده شما باید شامل نمودار میله ای و هیستوگرام باشد.
نمودار نقطهای
نمودار پراکندگی یک نقشه داده را با اندازه گیری در جهت محور افقی x و محور عمودی y تنظیم می کنند. اما به جای نمایش داده ها به صورت نوار، اندازه گیری را با نقاط جداگانه مشخص می کند. این یک راه عالی برای اندازهگیری دادهها در سطح دقیق است و به شما کمک میکند تا همبستگی بین دادهها را تجسم کنید. طرحهای پراکنده یکی دیگر از تاکتیکهای تجسم محبوب است که باید حداقل به عنوان یک گزینه برای داشبورد تعاملی خود داشته باشید.
ابزارهای راهنمای نمودار سفارشی
توانایی ایجاد نمودارهای تعاملی سفارشی برای تجسم داده های شما یک ویژگی مثبت است. با این حال، همه افراد سال ها تجربه اندازه گیری داده ها و ایجاد نمودار را ندارند. هنگام توسعه یک استارتاپ، ممکن است با تمام گزینه های سفارشی سازی در مورد نمودار آنها گیج شوید. به همین دلیل است که یک داشبورد داده خوب نکات دقیقی را برای استفاده بهتر ارائه می دهد. این نکات به عنوان راهنمایی برای ایجاد یک نمودار موفق عمل می کند که معیارهای کلیدی عملکرد شما را به زیبایی و موثر نشان می دهد.
ویجت فاصله زمانی
داشبورد تعاملی به طور خودکار به روز می شود و با داده های شما به روز می ماند تا مصور سازی داده شما دقیق ترین نمایش ممکن را داشته باشد. حال سوال این است که هر چند وقت یکبار این داشبورد رفرش می شود؟ اگر پاسخ این است: «هر وقت که رفرش را فشار میدهم»، این بهروزرسانی خودکار نیست.
بیشتر داشبوردهای تعاملی مدرن شامل ویجت بازه زمانی هستند. این امر باعث میشود داشبورد بهطور خودکار در بازههای زمانی معینی بهروزرسانی شود. فواصل زمانی به برنامه ریزی ویجت بستگی دارد. برخی به دفعات هر ۲۰ ثانیه یکبار و برخی دیگر هر ۳۰ دقیقه یکبار تازه می شوند. میخواهید مطمئن باشید که داشبورد دادههای شما دارای یک ویجت بازه زمانی است که متناسب با نیاز شما باشد.
Drilldowns و Drillthroughs
Drilldowns و Drillthroughs راههای مختلفی برای سازماندهی دادهها هستند تا بدون ایجاد تجسم بیش از حد طاقتفرسا، تمام اطلاعات را در اختیار داشته باشید. با دریلداون، میتوانید به سرعت از یک تفکیک ساده دادهها به یک نمایشگر دقیقتر بروید. یک دریل تقریباً مانند یک پاورقی مفصل است که در تفکیک داده ها تعبیه شده است. Drillthroughs به شما این امکان را می دهد که روی داده های خاصی کلیک کنید تا در صورت نیاز اطلاعات بیشتری را مشاهده کنید. این تجزیه و تحلیل شما را سازماندهی می کند و به اشتراک گذاری آن اطلاعات با تیم های تجاری را آسان تر می کند.
چگونه یک داشبورد تحلیلی تعاملی کسب و کار شما را متحول می کند
ما در مورد ویژگیهای زیادی صحبت کردهایم که باید در مورد داشبورد تعاملی به آنها توجه کنیم. اما چرا داشبورد تعاملی برای کسب و کار شما ضروری است؟ داشبوردهای تحلیلی تعاملی کار شما را آسان تر می کند. آنها به شما اجازه می دهند عملکرد کسب و کار خود را به راحتی اندازه گیری کنید و با انجام این کار، کسب و کار خود را متحول کنید. در اینجا چند روش وجود دارد که داشبورد تجزیه و تحلیل تعاملی کسب و کار شما را متحول می کند:
به روز رسانی داده ها را در زمان واقعی ارائه می دهد
به جای منتظر ماندن برای گزارش های ماهانه یا فصلی، می توانید وضعیت کسب و کار خود را در زمان واقعی مشاهده کنید. با نرم افزار تجسم داده ها، می توانید از عملکرد روزانه، هفتگی و حتی دقیقه به دقیقه خود مطلع شوید. داشبوردهای تعاملی در صورت وقوع، داده ها را به روز می کنند. این بدان معناست که اگر اشتباهاتی وجود دارد که باید اصلاح شوند، فوراً متوجه خواهید شد. اگر چیزی خوب پیش میرود، زود میدانید که آن را فشار دهید.
تجزیه و تحلیل مشارکتی را ممکن می کند
یکی دیگر از مزایای داشبوردهای تعاملی، عنصر مشارکتی است. داشبورد شما در اختیار چندین کاربر قرار میگیرد. کل تیم شما می توانند به داشبورد دسترسی پیدا کنند، آن را ویرایش کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با نرم افزار مناسب، حتی می توانید این کار را از راه دور انجام دهید، این یک مزیت بزرگ در عصری است که بعضی ار مواقع کارمندان به صورت ریموت کار میکنند. درست مانند داشبورد شما بهروزرسانیهای دادهها را در زمان واقعی ارائه میکند، همچنین امکان همکاری در زمان واقعی را فراهم میکند، حتی اگر در همه همان فضای فیزیکی نباشید.
شاخص های کلیدی عملکرد را اندازه گیری و مصور می کند
داشبورد تجزیه و تحلیل، معیارهای کلیدی عملکرد را که برای موفقیت کسب و کار شما مهم است، بررسی می کند، مواردی مانند تعامل با مشتری، موفقیت در فروش، و هزینه ها در مقابل درآمد. شما الگوهای خود را انتخاب می کنید و مصور سازی را مطابق با ترجیحات خود سفارشی می کنید، و داشبورد بقیه کار را انجام می دهد. به طور مداوم تجسم واضح و دقیقی از این شاخص های عملکرد کلیدی ارائه می دهد. شما می توانید بر اساس این نتایج عمل کنید و استراتژی بازاریابی و شیوه های تجاری خود را بهبود بخشید.
نمایش و سازماندهی دسته های مهم
یک داشبورد تعاملی کار سازماندهی داده ها را از دست شما خارج می کند. از اتوماسیون و قالبهای جذاب برای سازماندهی و نمایش دستههای داده استفاده میکند و پیدا کردن آنچه را که به دنبال آن هستید آسان میکند.حال آیا باید گزارش به سرمایه گذاران ارائه شود؟ حالا دیگر لازم نیست تا دیروقت بیدار بمانید تا ظاهری مرتب داشته باشید. داشبورد داده شما این کار را برای شما انجام می دهد.
به توسعه اهداف بهتر و پیش بینی های دقیق تر کمک می کند
اهداف خود را بر اساس عملکرد فعلی کسب و کار خود قرار دهید. به عنوان مثال، تعامل مشتری خود را در ماه گذشته بررسی کنید و هدفی برای افزایش آن به طور عملی ایجاد کنید. با نرمافزار مناسب تجسم دادهها، میتوانید پیشبینیهای دقیقتری انجام دهید که به شما در تعیین اهداف واضحتر و واقعیتر کمک میکند. به این ترتیب، می توانید به رشد کسب و کار خود ادامه دهید و خود را برای موفقیت آماده کنید.
مرتب سازی و مدیریت داده ها را ساده می کند
همانطور که در بالا گفته شد، هر صاحب کسب و کاری متخصص در داده ها و رشد نیست. داشبورد تجزیه و تحلیل تعاملی این فرآیند را ساده می کند. برای بهره مندی از داشبورد خود، لازم نیست تجربه ایجاد نمودارها و نمودارها بر اساس داده ها را داشته باشید.
قالب ها مصورسازی را برای شما ایجاد می کنند و به شما اجازه می دهند تا در صورت نیاز تغییرات سفارشی ایجاد کنید. داشبورد شما همچنین از مرتبسازی دادهها مراقبت میکند و پس از راهاندازی نمودار، به صورت خودکار این کار را ادامه میدهد. با مدیریت کارآمد داده، زمان بیشتری برای تمرکز بر بهبود تجارت و تعامل با مشتری دارید.

متخصص سئو کیست؟
در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیدهشدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها تبدیل شده است. …

طراحی سایت حرفه ای
در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب سایت حرفه ای برای هر کسبوکاری ضروری است. طراحی سایت حرفه ای نه …

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو
گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریعتر و دقیقتر اطلاعات …