ژیر
منو موبایل

ژیر

رتبه سایت خود را برای  موتورهای جستجوگر بهبود بخشید

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در مورد کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است تا بهتر بتوانند:

  • اطلاعاتی که در وب سایت خود منتشر می کنید (محتوای وب) پیدا بکنند.
  • وب سایت شما  را در برابر وب سایت های مشابه رتبه بندی کنند.

موتورهای جستجو سعی می کنند مرتبط ترین محتوای وب را برای مطابقت با عبارت جستجوی کاربر پیدا کنند. شما می‌توانید  رتبه‌ سایت خود را  با  درک موارد زیر در برابر عبارات جستجو ارتقا دهید:

مشتریان محصولات و خدمات شما را چه طور جستجو می کنند؟

موتورهای جستجو چه طور تصمیم می گیرند که کدام محتوا مرتبط تر است؟

انجام این مراحل می تواند به بهبود سئوی وب سایت شما کمک کند.

۱. مشتریان آنلاین خود را درک کنید

مانند بازاریابی سنتی، بهبود سئوی وب سایت شما با درک نحوه رفتار مشتریان شروع می شود. برای مثال، در نظر بگیرید که چگونه ممکن است یک فرد شروع به جستجوی یک محصول یا خدمات کند.

آگاهی: مشتری از مشکلی که نیاز به رفع آن دارد آگاه است و شروع به جستجوی راه حل های بالقوه با استفاده از عبارات گسترده می کند. به عنوان مثال، “چکه شیر”.

توجه: مشتری مشکل خود را درک می کند و اکنون به دنبال راه حل هایی است که به بهترین وجه نیازهای او را برآورده کند. آنها ممکن است شروع به استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنند که شامل مکان، ویژگی محصول یا نوع محصول است. به عنوان مثال، “لوله کش در تهران”.

خرید: مشتری آماده خرید است و به طور کلی می داند که از چه کسی خرید خواهد کرد. آنها اغلب مستقیماً ارائه دهنده خدمات را جستجو می کنند. به عنوان مثال، ‘لوله فروشی’.

درک رفتار جستجوی مشتریانتان به شما کمک می کند تا ایده ای داشته باشید که کدام کلمات کلیدی را در محتوای وب خود هدف قرار دهید.

۲. از کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید

کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که مشتری هنگام جستجو از آنها استفاده می کند. به عنوان مثال، “گل آنلاین” و “از کجا گل آنلاین بخرم” هر دو به عنوان کلیدواژه در نظر گرفته می شوند.

تطبیق کلمات کلیدی مورد استفاده در وب سایت شما با کلماتی که مشتریان هنگام جستجوی شما به کار می برند، بخش مهمی از سئو است.

۳. محتوای خود را به طور منظم به روز کنید

به روز رسانی محتوای وب سایت  به طور منظم موتورهای جستجو را تشویق می کند تا بیشتر از وب سایت شما بازدید کنند. هرچه بیشتر بازدید کنند، سریعتر می توانند محتوای جدید را در وب سایت شما کشف کنند.

نمونه هایی از محتوای جدیدی که می توانید اضافه کنید عبارتند از:

اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات جدیدی که می فروشید

داستان های رضایت مشتری را بیان کنید.

ویدیوها یا داستان هایی در مورد محصولات یا خدمات شما

اخبار مربوط به کسب و کار، محصولات یا خدمات شما.

همچنین مهم است که صفحات محتوای وب موجود خود را حداقل هر ۶ ماه یکبار بررسی کنید و محتوایی را که دیگر مرتبط نیستند حذف کنید.

برخی از موتورهای جستجو نیز به شما این امکان را می دهند که نقشه سایت خود را ارسال و به روز کنید تا به آنها در یافتن محتوای جدید در وب سایت شما کمک کند.

۴. از وب سایت های دیگر لینک به دست آورید

هنگام رتبه‌بندی صفحات وب، موتورهای جستجو به وب‌سایت‌های دیگر نگاه می‌کنند که به صفحه شما و به طور کلی وب‌سایت شما پیوند داده شده یا به آن اشاره می‌کنند. برای موتورهای جستجو، ارجاع‌ها از وب‌سایت‌های خارجی رای اعتماد به صحت، مرتبط بودن و مفید بودن محتوای شماست.

با این حال، همه ارجاعات به طور مساوی وزن داده نمی شوند. ارجاع از وب سایت های بسیار معتبر وزن بیشتری نسبت به سایت های کمتر معتبر دارد. هر چه تعداد مراجعات شما از وب سایت های معتبر بیشتر باشد، وب سایت شما رتبه بهتری خواهد داشت.

 

۵. از متا تگ ها در محتوای خود استفاده کنید

متا تگ ها قطعاتی از محتوای کدنویسی وب سایت شما هستند که در صفحه وب شما نمایش داده نمی شوند. این برچسب ها به موتورهای جستجو و مرورگرها اطلاعات بیشتری در مورد محتوای صفحه و محتوای شما می گویند. نمونه هایی از متا تگ ها عبارتند از:

توضیحات متا – شرحی از آنچه صفحه شما در مورد آن است

عنوان – عنوان صفحه شما که در برگه مرورگر نمایش داده می شود

متن جایگزین – در  تصاویر به عنوان متن جایگزین رسانه برچسب گذاری شده است.

موتورهای جستجو گاهی اوقات از توضیحات متا شما در نتایج جستجویی که نمایش می دهند  استفاده می کنند.

۶. در مورد آخرین تکنیک های سئو به روز باشید

موتورهای جستجو می توانند نحوه استفاده از محتوای وب (از جمله متا تگ ها) را برای رتبه بندی وب سایت ها و تولید نتایج جستجو تغییر دهند. برای حفظ رتبه سایت خود، مطمئن شوید که:

در مورد آنچه که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی صفحات وب به آن اهمیت می دهند، به روز باشید

به دنبال کلمات کلیدی جدید مرتبط با محصولات و خدمات خود باشید

در مورد رفتارها و فناوری های جستجوی جدید (مانند استفاده از جستجوی صوتی یا جستجوی تصویر) به روز باشید.

منبع

مطالب مرتبط
متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیده‌شدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت حرفه‌ ای

طراحی سایت حرفه‌ ای

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌ سایت حرفه‌ ای برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است. طراحی سایت حرفه‌ ای نه …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات …

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید