آیا از داده های بازاریابی خود بیشترین بهره را می برید؟
در دوره عجیبی برای تحلیل داده بسر میبریم. به لطف ابزارهای جدید، از جمله قابلیتهای ردیابی آنی دادها، کسبوکارها نسبت به قبل به اطلاعات بیشتری در مورد کمپینهای بازاریابی خود دسترسی دارند. این خبر خوبی است، درست است؟ خوب، باید اینطور باشد، اما دسترسی به داده های بازاریابی بیشتر فقط زمانی خبر خوبی است که کسب و کارها بفهمند با آن چه کنند. در غیر این صورت، فقط اتلاف وقت و هزینه است.
اگربرند شما سعی می کند در محیط تحلیلی شلوغ و گیج کننده امروزی حرکت کند، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که فعالانه به دنبال کاهش حجم اطلاعاتی باشید که سعی در تجزیه و تحلیل دارید.
به جای اینکه به همه چیز نگاه کنید، می توانید تشخیص دهید که کدام استراتژی ارزشمندترین اطلاعات را ارائه می دهد و بقیه را کنار بگذارید. با تمرکز بر این چهار معیار شروع کنید. لازم نیست برای درک تصویر بزرگ کسب و کار خود به همه دادههای بازاریابی نگاه کنید، و تلاش برای انجام این کار ممکن است منجر به اتلاف وقت و انرژی شود.
مشخص کردن ارزش طول عمر مشتری CLV
کسبوکارها معمولاً این اشتباه را مرتکب میشوند که به دنبال مشتریان جدید هستند و در عین حال از مهمترین افراد غفلت میکنند: مشتریان فعلی. اگرچه بدیهی است که رشد پایگاه مشتریان خود در طول زمان مهم است، شناسایی و حضور مشتریان جدید بسیار گرانتر از حفظ مشتریان موجود است، به خصوص آنهایی که بیشترین سود را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورند و اینجاست که ارزش طول عمر مشتری CLV اهمیت پیدا میکند.
CLV یا ارزش طول عمر مشتری به شما می گوید که یک مشتری معین نسبت به هزینه به دست آوردن و حفظ آنها چقدر درآمد برای کسب و کار شما ایجاد می کند. شما نباید مشتریانی که در بالای این لیست قرار دارند از دست بدهید، به CLV توجه کنید و اجازه ندهید تمایل شما به رشد کسب و کار توجه شما به مشتریان فعلی را تحت الشعاع قرار دهد.

استفاده از دادههای بازاریابی پرداخت به ازای کلیک
بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC) یکی از محبوبترین و مؤثرترین استراتژیهای تبلیغاتی است که هر کسبوکاری میتواند از آن استفاده کند، اما صرفاً به این دلیل که کمپین شما در حال ایجاد کلیک است، به این معنی نیست که فروش را بهخوبی انجام میدهد. با این حال، هنوز نباید از آن کلیک های اولیه دست بکشید. در عوض، مهم است که دادههای کمپین PPC را با دقت دنبال کنید زیرا میتوانید از آن برای انجام کمپینهای بازاریابی مجدد استفاده کنید.
بازاریابی مجدد اساساً همان چیزی است که به نظر می رسد یعنی بر اساس یافتههای قبلی، شما این فرصت را دارید که نام تجاری خود را برای بار دوم به مشتریان بالقوه ارائه دهید. بسته به بودجه شما، تبلیغ ثانویه ای که ارائه می کنید و عوامل دیگر می توان این کار را به روش های مختلفی انجام داد، اما به خوبی مشخص است که بازاریابی مجدد به طور کلی نرخ کلیک بهبود یافته ای دارد، مقرون به صرفه تر است و به تقویت آگاهی از برند کمک می کند. . به عبارت دیگر، حتی اگر این آگهی دوم فوراً فروش نداشته باشد، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه برند شما را به خاطر خواهند آورد و در تاریخ بعدی باز خواهند گشت.
پیش بینی کننده فکر کنید
خیلی خوب است که بدانید مشتریان شما قبلاً چه کاری انجام داده اند، با چه کمپین هایی درگیر می شوند و چه کمپین هایی را نادیده می گیرند، قبلاً چه چیزهایی خریداری کرده اند و غیره. اما اگر واقعاً می خواهید از رقبا پیشی بگیرید، باید به طور پیش بینی کننده فکر کنید.
تجزیه و تحلیل پیش بینی شامل چندین رویکرد مختلف، از جمله پیش بینی و تجزیه و تحلیل رگرسیون، و یکی از سه سطح عمده ای است که در آن کسب و کارها می توانند با داده ها درگیر شوند. دو مورد دیگر توصیفی و تجویزی هستند. بسیاری از کسب و کارها خود را محدود به تجزیه و تحلیل توصیفی می کنند، یا آنچه در بالا توضیح داده شد به عنوان دانستن آنچه مشتریان شما قبلاً انجام داده اند. با این حال، در سال های اخیر، رشد قابل توجهی در استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی وجود داشته است. این رشد را می توان تا حد زیادی به پیشرفت در پلتفرم های تجزیه و تحلیل داخلی و دسترسی رو به رشد قابلیت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نسبت داد.
ایجاد گزارش های بیشتر
در حالی که تقریباً مطمئناً نمی خواهید به همه داده هایی که کمپین ها و پلتفرم های بازاریابی متنوع شما می توانند تولید کنند نگاه کنید، هنگامی که تعیین کردید چه داده هایی برای شما ارزشمندتر هستند، مهم است که اطلاعات خود را حفظ کنید و به آن معیارها توجه کنید.
برای این منظور، فراوانی گزارشدهی را برای آن معیارها افزایش دهید تا با ارزشترین بازخورد خود را بیشتر دریافت کنید و بتوانید کمپینهای خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. این امر به ویژه در مورد بازاریابی PPC که باید حداقل به صورت هفتگی به روز شود، مهم است، اما برای همه رویکردها اعمال می شود. انعطافپذیری برای موفقیت کسبوکار شما حیاتی است، اما بسیاری از برندها نمیدانند چگونه به سرعت تاکتیکها را تغییر دهند، وقتی تحلیلها نشان میدهند که یک چیزی درست کار نمیکند.
تجزیه و تحلیل بازاریابی: مهارت حیاتی امروز
ده سال پیش، دانستن نحوه هدایت ابزارهای بازاریابی ممکن بود برای کسایی که تلاش میکردند به این سمت از فروش نفوذ کنند، مهارت ضروری محسوب میشد، اما همه چیز در حال تغییر است. امروزه، هرکسی “برند” خود را دارد،حتی نوجوانان در گوشه و کنار ، و حلقه گمشده همه چیز در مورد تجزیه و تحلیل است. تقریباً هر کسی میتواند کار بازاریابی را انجام دهد، اما برای برتری، باید بتوانید بفهمید که وقتی آن کمپین بازاریابی را اجرا کردید چه اتفاقی میافتد. حرفه ای هایی که می توانند با استفاده از تحلیل بازاریابی مناسب داده به این سوال پاسخ دهند، بسیار مورد توجه هستند و می توانند باعث موفقیت و یا شکست یک کمپین شوند و ما همین حالت را برای شرکت نیز داریم.

متخصص سئو کیست؟
در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیدهشدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها تبدیل شده است. …

طراحی سایت حرفه ای
در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب سایت حرفه ای برای هر کسبوکاری ضروری است. طراحی سایت حرفه ای نه …

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو
گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریعتر و دقیقتر اطلاعات …