ژیر
منو موبایل

ژیر

بازاریابی هوشمند از طریق تقسیم بندی مشتریان براساس تحلیل RFM

تقسیم بندی مشتریان براساس تحلیل RFM، یکی از ضروری‌ترین ابزارهای مورد نیاز برای سایت‌ های تجاری است. تمام سایت ‌هایی که فروشگاهی هستند و یا محصولات مختلفی را به نمایش می‌گذارند باید از این تحلیل استفاده کنند. وجود این تحلیل در سایت ها باعث می‌شود که فروشنده ها بتوانند آمارها و تحلیل‌ های مرتبط با میزان فروش خود را به دست آورند. به دست آوردن اطلاعات فروش باعث می‌شود که بتوانید تاکتیک‌های تجاری خود را تعیین کنید و یا آنها را تغییر دهید.

RFM

استفاده از تقسیم بندی مشتریان براساس تحلیل RFM چه تاثیری در سایت ها دارد؟

تحلیل rfm یکی از ابزارهای برقراری تعامل میان فروشنده و مشتری است. از طریق این ابزار می‌توانید رفتارهای تمام مشتریان‌تان را به طور واقعی و عملیاتی تحلیل کنید. RFM مخفف سه کلمه است که تحلیل‌ ها در مورد همین سه کلمه می‌ باشد. Recency مخفف کلمه اول است که به معنای بازه ی زمانی می‌باشد که مشتری خرید می‌ کند. Frequency نیز به معنای دفعات خریدی است که مشتریان از یک محصول یا محصولات شما انجام می‌دهند. کلمه ی آخر یعنی Monetary value نیز معنای میزان حجم مالی است که مشتریان در خرید هایشان داشته‌ اند. اطلاعاتی که در سه حوزه بالا به دست می‌آورید باعث می‌شوند که بتوانید یک ارزیابی کامل نسبت به رفتار خریداران و بازدیدکنندگان داشته باشید. ارزیابی اخیر همان تحلیلی است که باعث می‌شود نوع استراتژی و تعامل خود با مشتریان را انتخاب کنید.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد تحلیل RFM نیاز دارید با ژیر تماس بگیرید.

کدام سایت‌ ها باید از تحلیل‌ های RFM مربوط به باید استفاده کنند؟

داده محور کردن کسب و کار برای تمام سایت‌ های فروشگاهی لازم است. سایت‌های فروشگاهی می‌توانند تمام تکنیک‌ ها و استراتژی‌ های تجاری‌شان را با توجه به این ابزار، ارزیابی کنند. به طور مثال با انجام دادن یک نوع بازاریابی، متوجه می‌شوند که حجم خرید و بازدید از سایتشان به چه میزان بوده است. مصورسازی داده‌های کسب و کار باعث می‌شوند که بدانید در کدام دسته از مشتریان باید سرمایه‌گذاری کنید. همچنین می‌ توانید از داشبورد bi برای افزایش قدرت تحلیلی‌تان استفاده کنید. داشبورد اخیر به شما کمک می‌ کند تا تمام داده‌ های اعدادی را تبدیل به نمودار کنید تا تحلیل آنها بهتر و آسان‌تر انجام شود. تقسیم بندی مشتریان براساس تحلیل RFM، قابلیت های متفاوتی دارد که این قابلیت ‌ها با توجه به نوع نیاز کسب و کار شما مشخص خواهند شد.

مطالب مرتبط
متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیده‌شدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت حرفه‌ ای

طراحی سایت حرفه‌ ای

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌ سایت حرفه‌ ای برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است. طراحی سایت حرفه‌ ای نه …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات …

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید