ژیر
منو موبایل

ژیر

ترندهای  سئو و محتوا در سال  ۲۰۲۴: پیش بینی های برتر از ۲۶ متخصص سئو | قسمت اول

در سال ۲۰۲۳، سئو و بازاریابی محتوا به لطف معرفی محتوای هوش مصنوعی و به روز رسانی های متعدد گوگل برای بهبود کیفیت نتایج SERP، تکامل یافت.

با ورود به سال ۲۰۲۴، ادغام عمیق‌تر هوش مصنوعی در سئو و ایجاد محتوا، تأکید بیشتر بر محتوای نوشته‌شده توسط متخصصان، و پیشرفت بیشتر از سوی Google در زمینه‌ای مانند «تجربه تولیدکننده جستجو» (SGE) را انتظار داریم.

این مقاله با پیش‌بینی‌های ۲۷ متخصص سئو و محتوا، به‌علاوه استراتژی‌هایی برای انطباق با چشم‌انداز دیجیتالی که به سرعت در حال تحول است، شما را برای تغییرات آتی آماده می‌کند.

پیش بینی های SGE گوگل

۱. به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های جدید Google برای پاداش دادن به محتوای متخصص

Aleyda Solis - مشاور بین المللی SEO و بنیانگذار در Orainti

در سال ۲۰۲۴، من پیش بینی می کنم که گوگل چندین ویژگی کلیدی و به روز رسانی را ارائه خواهد کرد. اولا، احتمالاً شاهد به‌روزرسانی‌هایی برای تقویت محتوای ایجاد شده توسط انسان‌ها و متخصصان خواهیم بود. این تغییر پاسخی به استفاده رو به رشد از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. همچنین، گوگل ممکن است ابزارهای جدیدی را معرفی کند که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و تعاملات اجتماعی را تشویق می کند. این حرکت می‌تواند تلاش کند تا مخاطبانی را که به پلتفرم‌هایی مانند TikTok جذب کرده‌اند، بازپس گیرد.

علاوه بر این، من پیش بینی می کنم که گوگل بیشتر بر تجارت الکترونیک تمرکز خواهد کرد. آنها ممکن است ویژگی ها را از طریق SGE یا ابزارهای دیگر پرده برداری کنند و به عنوان یک رقیب سرسخت آمازون قرار بگیرند. در نهایت، تجربه به‌روزرسانی‌شده SGE احتمالاً نحوه بهینه‌سازی محتوا و تعامل با مشتریان را در طول جستجوی آنها تغییر خواهد داد.

۲. چشم انداز جدید SEO که با نوآوری های Google SGE و AI شکل گرفته است

معرفی SGE گوگل تغییر حیاتی دیگری را در تکامل جستجو نشان می دهد و نشان می دهد که بسیاری از کاربران آنچه را که نیاز دارند مستقیماً از صفحه نتایج جستجو دریافت خواهند کرد. این تغییر می تواند منجر به کاهش ترافیک برای وب سایت های اطلاعاتی سنتی شود.

به طور همزمان، گوگل با غنی‌سازی اطلاعات محصول و ساده‌سازی ارتباط بین خرید آنلاین و فروشگاهی، تجارت الکترونیک را تغییر می‌دهد و خود را به عنوان رقیب سرسخت آمازون قرار می‌دهد.

 

چشم انداز سئو با تاکید بر هوش مصنوعی با این تغییرات سازگار می شود. عوامل مستقل و هستی‌شناسی استانداردهای جدیدی را تعریف می‌کنند، جایی که استراتژی‌های سئو باید چارچوب‌های دانش دقیق را برای متمایز کردن برندها در یک بازار شلوغ یکپارچه کنند.

با ظهور محتوا و نویسندگی تولید شده توسط هوش مصنوعی، کارشناسان سئو باید تاکتیک‌های نوآورانه‌ای را توسعه دهند تا اطمینان حاصل شود که محتوا طنین‌انداز می‌شود و به طور معنادار و متمایز درگیر می‌شود.

۳. معیارهایی که ما اندازه گیری می کنیم با افزایش Google SGE تغییر خواهد کرد

Areej-AbuAli

همانطور که SGE در SERP ها یکپارچه تر می شود، کاربران احتمالاً زمان بیشتری را در Google صرف می کنند تا در وب سایت های مصرف کننده فردی. این تغییر به طور قابل توجهی بر نحوه اندازه گیری موفقیت سئوی ارگانیک تأثیر می گذارد.

 

تمرکز معیارهای سئو بر خلاف معیارهای سنتی مانند رتبه‌بندی و نرخ کلیک، بر روی نرخ تبدیل، تولید سرنخ و نمایان شدن کلی برند متمرکز است.

این تغییر ماهیت در حال تحول تعاملات کاربر با موتورهای جستجو را تشخیص می دهد. علاوه بر این، جامعه سئو به آزمایش و تطبیق با نحوه استفاده موتورهای جستجو از هوش مصنوعی مولد در تجربه کاربر ادامه خواهد داد و دوره ای از یادگیری و سازگاری را مشخص می کند.

۴. تأثیر محدود SGE در جستجو

Mordy-Oberstein

ظهور SGE گوگل ممکن است مختل کننده نباشد که برخی پیش بینی می کنند. در حالی که SGE ممکن است پایگاه کاربر خود را پیدا کند، تأثیر آن بر الگوی جستجو می تواند محدود باشد.

طبیعت انسان تمایل دارد به سمت منابع مستقیم اطلاعات جذب شود. مردم معمولا ترجیح می دهند با صفحات وب واقعی درگیر شوند، رفتاری که بعید است توسط SGE به شدت تغییر کند.

به جای تمرکز صرفاً بر اثرات بالقوه SGE بر ترافیک وب، ممکن است عاقلانه‌تر باشد که به پیشرفت‌های خود الگوریتم گوگل توجه کنیم. این پیشرفت‌ها می‌توانند پیامدهای مهم‌تری برای SEO و ترافیک وب نسبت به معرفی SGE داشته باشند.

۵. تغییر از جستجوی تحت سلطه گوگل به پلتفرم های جایگزین

تمرکز کنونی بر روی گوگل در صنعت جست‌وجو، داده‌های با ارزش زیادی را نادیده می‌گیرد. در واقع، جستجو از گوگل بزرگتر است. همانطور که کاربران به طور فزاینده ای به پلتفرم های جایگزین مانند TikTok، YouTube، Pinterest و حتی Reddit برای پاسخ و الهام گرفتن روی می آورند، دامنه بازاریابی جستجو در حال گسترش است.

این تغییر به بازاریابان و مجموعه‌های ابزار نیاز دارد تا با استفاده از داده‌های این منابع متنوع و غیرسنتی برای مرتبط ماندن در سئو، سازگار شوند. در کنار این تغییر، متخصصان سئو باید شاخص های کلیدی عملکرد خود (KPI) را دوباره تعریف کنند. همانطور که هدایت ترافیک ارگانیک چالش برانگیزتر می شود، معیارهای جدیدی برای موفقیت ظاهر می شوند.

برندها باید ترکیب مناسبی از پلتفرم های بازاریابی جستجو را که با اهداف تجاری خاص آنها همسو هستند شناسایی کنند. بنابراین، شاخص‌های کلیدی عملکرد مانند سهم صدا، درآمد و سودآوری در ارزیابی نتایج موفقیت‌آمیز بسیار مهم خواهند بود.

۶. کاربران ممکن است به دنبال پاسخ هایی فراتر از موتورهای جستجوی سنتی باشند

Lauren-Fox

در سال ۲۰۲۴، SGE گوگل دریافت کلیک های ارگانیک را به طور فزاینده ای سخت تر می کند زیرا کاربران بیشتری از این ویژگی در روند جستجوی خود استفاده می کنند.

علاوه بر این، اگر محتوای هرزنامه، با کیفیت پایین و تولید شده توسط هوش مصنوعی کنترل نشود، می تواند یافتن اطلاعات با کیفیت بالا و قابل اعتماد از طریق موتورهای جستجو را برای کاربران دشوارتر کند. در نتیجه، کاربران ممکن است شروع به جستجوی پاسخ در پلتفرم هایی مانند TikTok یا Reddit کنند یا از عبارات و عبارات جستجوی خاص تر و طولانی تر استفاده کنند.

اطلاعات جمع آوری شده مانند نظرات و تجربیات شخصی برای محتوای موثر و سئو در سال ۲۰۲۴ بسیار مهم خواهد بود.

همچنین، این اصل اساسی که مردم به مردم اعتماد دارند، رفتار جستجوگر را در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن ادامه خواهد داد.

توصیه من این است که به جستجوگران نشان دهید که چرا باید به برند شما و محتوای آن اعتماد کنند. به ارائه بهترین پاسخ به سوالات مخاطبان خود ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که تخصص و نظرات خود را در جایگاه خود برای ایجاد اعتبار و اعتماد بین مخاطبان خود به اشتراک می گذارید.

۷. نحوه جستجوی اطلاعات در حال تغییر است

Suganthan-Mohanadasan

با کاهش دامنه توجه افراد، نحوه جستجوی اطلاعات تغییر می کند. به جای تکیه صرف به گوگل، ما شاهد تغییر به سمت محتوای کوتاه تر و قابل هضم تر در پلتفرم های مختلف هستیم.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به ویژه TikTok، YouTube Shorts و Pinterest به سرعت در حال تبدیل شدن به مقاصد کلیدی برای جستجو و کشف اطلاعات برای افراد هستند.

تطبیق و تغییر کاربری محتوا برای مطابقت با فرمت های منحصر به فرد این پلتفرم ها ضروری است. با انجام این کار، می‌توانیم به طور مؤثر با مخاطبان خود درگیر شویم و با آنها در جایی که در سفر هستند ملاقات کنیم.

۸. تغییر به سمت محتوایی که فرهنگ را به جای SERP ها شکل می دهد

Ross-Simmonds_2023-12-15-102235_rmni

در سال ۲۰۲۴، سئوکاران و بازاریابان محتوا به برخی از اصول اصلی بازاریابی باز خواهند گشت زیرا معیارها و سیگنال های برند نقش اساسی در رتبه بندی SERP و جذب ترافیک از بازاریابی محتوا دارند.

تاکتیک‌هایی مانند تولید بک لینک یا هدرهای بهینه‌شده با کلمات کلیدی کافی نیستند. در عوض، تمرکز به جنبه “بازاریابی” “بازاریابی محتوا” تغییر خواهد کرد. برندها باید با تعهد به برتری محتوا از محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی متمایز شوند.

این به معنای ایجاد دارایی های غنی از بینش، داستان سرایی و ترکیب عناصر چند رسانه ای در صورت امکان است. آینده SERP بر توانایی ما به عنوان یک صنعت برای ارتقاء و ارائه محتوایی است که به جای محتوایی که SERP را شکل می دهد، فرهنگ را شکل می دهد.

۹. حضور گسترده‌تر آنلاین برای موفقیت دیجیتال بسیار مهم است

Amanda-Jordan_2023-12-15-102119_hprp

در سال ۲۰۲۴، تمرکز سئو احتمالاً از رتبه بندی صرف یک وب سایت در موتورهای جستجو به ایجاد یک حضور گسترده آنلاین تغییر خواهد کرد. این رویکرد جامع به این معنی است که دیده شدن و شهرت یک کسب و کار در پلتفرم های مختلف دیجیتال برای موفقیت سئو بسیار مهم خواهد بود. این فراتر از داشتن پیوند در وب سایت های خارجی خواهد بود تا تبدیل به یک نهاد مرتبط شود.

برندگان کسانی هستند که با محتوای ارزش محور به مخاطبان خود دست یابند، نه فقط تبلیغات. ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال منحصر به فرد، یک کسب و کار را قادر می سازد تا یک نهاد مستقل باشد. به این ترتیب، ما باید SEO را مجدداً تعریف کنیم تا واقعاً «بهینه‌سازی موتور جستجو» را به طور کامل تجسم کند نه اینکه فقط به بهینه‌سازی وب‌سایت محدود شود

۱۰. کلمات کلیدی تخصصی حلال مشکلات خواهند بود

در سال ۲۰۲۴، هدف قرار دادن کلمات کلیدی پرطرفدار  مهم خواهد بود. SERP ها برای محتوای همیشه عالی بسیار رقابتی هستند و سؤالات مهمی را از منابعی مانند People Also Ask، Reddit و TikTok بسیار ارزشمند می کند.

در دوران تحت سلطه هوش مصنوعی، بازاریابان محتوایی که به تحقیق عملی برای موضوعات خود می پردازند برجسته خواهند شد. این رویکرد دستی به ترافیک بیشتر و تعامل بهتر منجر می‌شود.

منبع

مطالب مرتبط
متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیده‌شدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت حرفه‌ ای

طراحی سایت حرفه‌ ای

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌ سایت حرفه‌ ای برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است. طراحی سایت حرفه‌ ای نه …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات …

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید