۱۰ نکته کلیدی برای استفاده بهتر از گوگل آنالتیکس
آیا می خواهید از گوگل آنالتیکس نهایت استفاده را ببرید؟ این ترفندها را به کار ببرید تا از پلتفرم بیشتر بهره ببرید.
گوگل آنالیتیکس از زمان آغاز به کار خود یکی از برترین انتخاب ها برای تجزیه و تحلیل وب سایت و بازاریابی آنلاین در وب بوده است. این ابزار فوق العاده قوی است و بینش هایی را در مورد داده های رفتاری، جریان ترافیک، نرخ تبدیل، توسعه قیف فروش و موارد دیگر ارائه می دهد. این ابزار امکان دسترسی به گزارشهای بسیار قابل تنظیم و خودکار و همچنین کنترلهای دقیق کاربر را فراهم میکند تا بتوانید از دادههای خود محافظت کرده و به صورت انتخابی توزیع کنید. و علاوه بر همه اینها، کاملا رایگان است.
یادگیری ویژگی های سطحی Google Analytics آسان است، زیرا این یک پلت فرم مبتنی بر مصور سازی است. اما اگر میخواهید از این پلتفرم بهره بیشتری ببرید، باید یک قدم جلوتر بروید.
چگونه از گوگل آنالیتیکس بیشتر بهره ببریم
اگر میخواهید از Google Analytics بهره بیشتری ببرید، این استراتژیهای مهم را دنبال کنید:
روی ابزارهای جانبی سرمایه گذاری کنید
ابتدا، سرمایه گذاری در ابزارهای جانبی طراحی شده برای کمک به شما در بهره گیری بیشتر از Google Analytics، مانند Google Analytics 360 Suite را در نظر بگیرید.
Google Analytics 360 که قبلاً به عنوان Google Analytics Premium شناخته میشد، با ابزارهای پیشرفتهای مانند گزارشهای نمونهبرداری نشده، اسناد مبتنی بر داده و کارشناسان BigQuery، برای ارائه یک تجربه «سطح بعدی» برای کاربران Analytics طراحی شده است.
این ابزار مناسب برای هر بازاریابی نیست، اما میتواند راه را برای ویژگیها و قابلیتهای جدیدی که در حالت عادی در دسترس ندارید باز کند.
سوالات درست بپرسید
گوگل آنالیتیکس، مانند هر پلتفرم تجزیه و تحلیل داده، برای ارائه داده های دقیق به شما وجود دارد. اما خود داده ها نمی توانند به کسب و کار شما کمک کنند.
آنچه مهم است این است که چگونه این داده ها را تفسیر می کنید و چگونه از آن داده ها برای تصمیم گیری بهتر برای کسب و کار خود استفاده می کنید. برای انجام موفقیت آمیز این کار، باید سوالات درست را بپرسید.
مرور بیهدف در گزارشها و نمودارها، بینش جدیدی به شما نمیدهد. شما بایدسوالات درس را بپرسید تا بدانید کدام پاسخ را میخواهید.
تنظیم گزارش های خودکار
یکی از بهترین راهها برای استفاده از GA ایجاد گزارشهای سفارشی است که به شما کمک میکند عملکرد مداوم خود را نظارت کنید، مانند تعیین اینکه چگونه الگوهای ترافیک شما از ماه به ماه تغییر کرده است.
به جای اینکه هر بار که میخواهید گزارش جدیدی را مشاهده کنید وارد سیستم شوید میتوانید گزارشهای خودکار را تنظیم کنید. می توانید این گزارش ها را در اول هر ماه یا هر هفته از طریق ایمیل دریافت کنید تا بتوانید از آخرین داده ها مطلع شوید.
مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید
این ممکن است یک نکته واضح برای برخی از کهنه کاران GA باشد، اما برای تازه کسایی که تازه شروع کردن این طور نیست. به جای اینکه ترافیک خود را به عنوان یک استخر بزرگ ببینید، برای کاوش بخش های مختلف مخاطب وقت بگذارید. به چگونگی تأثیر منابع ترافیکی مختلف و اطلاعات جمعیتی بر رفتار کاربر در سایت نگاه کنید.
چندین تحلیلگر را آموزش دهید
شاید داشتن یک متخصص تجزیه و تحلیل مسئول گوگل آنالتیکس ایده خوبی به نظر برسد، اما معمولاً بهتر است چندین دیدگاه منحصر به فرد داشته باشید. چندین نفر را در تیم خود آموزش دهید تا به طور منظم گزارش های GA را بررسی کنند و ببینید آیا به نتایج یکسانی می رسند یا خیر.
کلید های میانبر
بسیاری از مردم این را نمی دانند، اما گوگل آنالتیکس تعدادی میانبر صفحه کلید را ارائه می دهد که برای آسان تر کردن گزارشگیری طراحی شده اند. کلید “؟” را فشار دهید تا برای فهرستی از میانبرهای موجود در حین استفاده از برنامه، سپس کلیدهای سریعی را که می توانند به شما در باز کردن جستجو، تغییر محدوده تاریخ، باز/بستن صفحه پیمایش و موارد دیگر کمک کنند، را برای شما باز کنند.
ترافیک داخلی را فیلتر کنید
بسیاری از گزارشهای گوگل آنالتیکس به دلیل وجود ترافیک داخلی در معرض خطر قرار میگیرند. به بخش فیلترها گوگل آنالتیکس بروید و آدرسهای IP مربوط به شرکت خود را فیلتر کنید تا بتوانید نمای خالصتری داشته باشید.
آنچه را که می توانید مصورسازی کنید
پردازش اعداد حتی برای ریاضیدانان ممکن است سخت باشد. در عوض، سعی کنید به تصاویری مانند نمودارها و ویژوالها تکیه کنید. اینها حس شهودی بیشتری دارند و برقراری ارتباط با انها بسیار آسان تر است.
موارد پرت outliers را مطالعه کنید
استفاده از گوگل آنالتیکس فقط برای مطالعه روندهای و الگوهای کلی که نشان می دهد وب سایت شما چگونه کار می کند کارایی زیادی دارد.
اما مهم است که به موارد پرت نیز نگاه کنیم – داده های عجیب و غریب که با قالب مناسب نیستند. این انحرافات نادر در مورد عملکرد وب سایت شما چه چیزی به شما می آموزد؟ چرا از هنجار منحرف شدند؟
همه چیز را تکان دهید
هنگامی که به طور منظم از گوگل آنالتیکس استفاده می کنید، گیر افتادن در یک رکود آسان است، بنابراین خودتان را به چالش بکشید تا چیزهای جدید را امتحان کنید. بخشهای جدید مخاطبان و ویژگیهای جدید GA را آزمایش کنید و از روال عادی خود خارج شوید. ممکن است از آنچه می توانید کشف کنید شگفت زده شوید.
پتانسیل بی حد و حصر GA
گوگل آنالیتیکس را می توان برای درک بهتر تقریباً هر چیزی که مربوط به ترافیکی است که وب سایت شما ایجاد می کند استفاده کرد. بنابراین موفقیت شما با این پلتفرم به توانایی شما در استفاده از پتانسیل کامل آن بستگی دارد. به یادگیری مداوم متعهد شوید تا بتوانید به طور مداوم نکات و ترفندهای جدید را کشف کنید و از ویژگی های جدید در هنگام ظهور استفاده کنید. هرچه بیشتر خودتان را به چالش بکشید، در نهایت می توانید کارهای بیشتری با این پلت فرم انجام دهید.

متخصص سئو کیست؟
در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیدهشدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها تبدیل شده است. …

طراحی سایت حرفه ای
در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب سایت حرفه ای برای هر کسبوکاری ضروری است. طراحی سایت حرفه ای نه …

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو
گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریعتر و دقیقتر اطلاعات …