ژیر
منو موبایل

ژیر

تجزیه و تحلیل داده ها به مارکترها کمک می کند تا به طور قابل توجهی سئوی تصاویر خود را بهبود بخشند.

فن آوری تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به شما کمک کند تا تصاویر وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا به طور قابل توجهی سئوی خود را افزایش دهید.

فناوری تجزیه و تحلیل داده ها به یک عنصر بسیار مهم در بازاریابی مدرن تبدیل شده است. یکی از راه هایی که کلان داده ها بازاریابی را متحول می کند، سئو است.

قبلاً در مورد سئوی داده محور صحبت کردیم. با این حال، ما احساس می کنیم که زمان آن فرا رسیده است که در مورد استفاده از داده ها در سئو بحث دقیق تری داشته باشیم. ممکن است بخواهید از تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود سئوی تصاویر خود استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل داده ها کلید بهبود سئوی تصاویر شما است

تصاویر بخش بزرگی از اینترنت هستند و همچنین می توانند بر میزان عملکرد وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر بگذارند. مانند هر نوع محتوای دیگری، تصاویر می توانند به سئو شما کمک کنند یا به شما آسیب بزنند. این بدان معناست که تصاویر و سایر انواع محتوای خلاقانه می‌توانند بر میزان رتبه‌بندی که موتورهای جستجو وب‌سایت شما را می‌کنند تأثیر بگذارد.

در این مقاله، ما در مورد چگونگی ارتباط تصاویر با سئو و چگونگی اطمینان از کارایی آنها برای شما صحبت خواهیم کرد. ما بعداً به روش هایی خواهیم پرداخت که می توانید از تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود سئوی تصاویر خود استفاده کنید.

سئوی تصویر چیست؟

سئوی تصویر بهینه سازی تصاویر در وب سایت شما برای موتورهای جستجو است. این یعنی که درک و یافتن تصاویر شما برای موتورهای جستجو آسان است و این می تواند به رتبه بالاتر وب سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک کند.

اگرچه اغلب سئوی تصویر  نادیده گرفته می شود، اما مهم است. اگر توجه نکنید، وب سایت شما ممکن است در دریافت لینک، نمایش در نتایج جستجو و جذب بازدیدکننده با مشکل مواجه شود.

۵ روش برای استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود سئو و نرخ تبدیل تصاویر

خبر خوب این است که شما می توانید سئوی تصویر خود را با استفاده از بیگ دیتا تا حد زیادی بهبود بخشید. در اینجا چند نکته ساده برای درک بهتر آورده‌ایم.

  1. فقط از تصاویر مرتبط و با کیفیت بالا استفاده کنید

تصاویر همچنین برای طراحی وب سایت بسیار مهم هستند زیرا می توانند به سرعت اطلاعات را منتقل کنند. تحقیقات نشان می دهد که مغز ما می تواند تصاویر را تنها در ۱۳ میلی ثانیه پردازش کند. این بدان معنی است که استفاده از تصاویر با وضوح بالا نه تنها باعث می شود که وب سایت شما بهتر به نظر برسد، بلکه برای کمک به بازدیدکنندگان برای درک آسان تر و تصمیم گیری در مورد محصولات شما بسیار مهم است.

با استفاده از تصاویر با وضوح بالا ظاهر کلی وب سایت خود را بهبود بخشید. می توانید از ارتقاء تصویر استفاده کنید، ابزاری که می تواند کیفیت کلی تصاویر را در یک وب سایت با افزایش وضوح آنها به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

این باعث می شود تصاویر واضح تر و پر جنب و جوش تر برای بازدید کنندگان وب سایت به نظر برسند و تصور مطلوب تری از سایت شما و محتوای آن ایجاد کنند.

می‌توانید از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای انجام تست‌های تقسیم‌بندی استفاده کنید تا مشخص کنید کدام تصاویر باعث افزایش تعامل می‌شوند. همچنین ممکن است ابزارهای هوش مصنوعی را پیدا کنید که تصاویری را که برای محتوای شما بهترین هستند را توصیه می کنند.

  1. از فرمت های فایل مناسب استفاده کنید

اگرچه اکثر مرورگرها و دستگاه‌های اینترنتی می‌توانند فرمت‌های تصویر متفاوتی را مدیریت کنند، مهم است که از قالب‌های مناسب هم برای قابلیت استفاده و هم برای SEO استفاده کنید. استفاده از فرمت های اشتباه می تواند تصاویر را بزرگتر کند و سرعت وب سایت شما را کند کند.

چهار فرمت اصلی تصویر برای وب سایت ها JPG، PNG، GIF و SVG هستند. هر کدام برای موقعیت‌های خاص بهترین هستند زیرا در عین کوچک نگه داشتن تصویر، بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهند.

فرمت JPG برای عکس های واقعی مناسب است.

فرمت PNG برای گرافیک های دیجیتال یا تصاویر ایده آل است.

فرمت GIF برای تصاویر متحرک مانند نشان دادن تغییر نمودار در طول زمان استفاده می شود.

فرمت SVG برای گرافیک برداری عالی است. این قالب برای عناصر طراحی در وب سایت، مانند لوگو، بهترین نوع فرمت است.

فناوری تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تأثیر قالب های مختلف فایل بر زمان بارگذاری و عملکرد وب سایت را ارزیابی کنید. ممکن است بخواهید از ابزارهای داده های بزرگ مانند Pingdom برای آزمایش این عوامل استفاده کنید.

۳.اندازه فایل تصویر را بهینه کنید

تصاویر با اندازه نامناسب می توانند زمان بارگذاری یک صفحه وب را تا حد زیادی کاهش دهند. از آنجایی که سئوی تصویر و سرعت صفحه ارتباط نزدیکی با هم دارند، فشرده سازی صحیح تصاویر برای بهینه سازی آنها برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.

به گفته Squarespace، بهترین اندازه تصویر برای تصاویر پس زمینه با عرض کامل که در بنرها یا بخش اصلی یک وب سایت استفاده می شود، بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ پیکسل است.

در حالی که استفاده از تصاویر بزرگ ممکن است ایده خوبی برای نشان دادن کیفیت به نظر برسد، لازم نیست که از ۱۵۰۰-۲۰۰۰ پیکسل بالاتر بروید.

۴.متن جایگزین خود را برای مخاطب انسانی بسازید

متن جایگزین مهم است زیرا اطلاعات بیشتری در مورد تصویر به گوگل می دهد. متن جایگزین که متن جایگزین یا تگ جایگزین نیز نامیده می شود، توضیحاتی است که با استفاده از HTML به یک تصویر اضافه می شود. اگر تصویر قابل نمایش نباشد، این توضیحات نمایش داده می شود.

هنگام توصیف تصاویر خود با متن جایگزین، مهم است که خاص باشید اما نه خیلی طولانی. یک راه خوب برای فکر کردن در مورد آن این است که تصور کنید دارید تصویر را از طریق تلفن برای کسی توضیح می دهید.

سعی کنید از حدود ۱۲۵ کاراکتر یا کمتر استفاده کنید. این به این دلیل است که برخی از ابزارهایی که به افرادی که نمی توانند خوب ببینند کمک می کنند، به نام صفحه خوان، بعد از این تعداد کاراکتر خواندن را متوقف می کنند.

همچنین استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تصویر ایده خوبی است، اما مراقب باشید که بیش از حد از آنها استفاده نکنید، در غیر این صورت هرزنامه به نظر می رسد.

شما می توانید از ابزارهای داده کاوی مانند Accessibilityscripts.com و SEOptimer برای پیدا کردن تگ های alt رقبا استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام متا داده در حال حاضر به خوبی کار می کند.

۵.تصاویر خود را نزدیک متن مربوطه قرار دهید

گوگل می‌تواند محتوای تصویر را با نگاه کردن به متن نزدیک آن راحت‌تر شناسایی کند. برای بهبود دید تصویر، آن را نزدیک به متن مرتبط و در صفحات مرتبط با موضوع تصویر قرار دهید.

همچنین، داشتن تصاویر در نزدیکی متن مرتبط به بهبود خوانایی محتوا کمک می کند، زیرا به شکستن بلوک های طولانی متن کمک می کند. این کار خواندن را برای افراد آسان‌تر می‌کند و شانس ماندن آنها در صفحه برای خواندن محتوا را افزایش می‌دهد.

فناوری تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود سئو مهم است

بهینه سازی گرافیک های وب برای سئو یک راه عالی برای اطمینان از اینکه سایت شما تا حد امکان در نتایج موتورهای جستجو قابل مشاهده است. 

برداشت اولیه با چشم انداز آنلاین فعلی مهم است، بنابراین استفاده از یک ارتقاء دهنده تصویر می تواند  اطمینان حاصل شود که تصاویر وب سایت شما درجه یک و در سطح جهانی هستند. این می تواند به ایجاد یک ظاهر حرفه ای و زیبا برای وب سایت شما کمک کند.

برای جمع بندی، در اینجا برخی از استراتژی های سئوی تصویر وجود دارد که از تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که سایت شما از سایرین متمایز است و ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می کند:

تصاویر مرتبط و با کیفیت را انتخاب کنید.

فرمت های فایل مناسب برای وب را انتخاب کنید.

برای بارگذاری سریعتر، حجم فایل را کاهش دهید.

متن جایگزینی بنویسید که تصویر را برای دسترسی دقیق توصیف کند.

برای زمینه و درک بهتر، تصاویر را نزدیک به متن مرتبط قرار دهید.

منبع

مطالب مرتبط
متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیده‌شدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت حرفه‌ ای

طراحی سایت حرفه‌ ای

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌ سایت حرفه‌ ای برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است. طراحی سایت حرفه‌ ای نه …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات …

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید