ژیر
منو موبایل

ژیر

استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها و کدهای QR برای تقویت استراتژی بازاریابی شما

فناوری تجزیه و تحلیل داده ها به شرکت های بی شماری کمک کرده است تا استراتژی های بازاریابی خود را بهبود بخشند. شرکت های جهانی بیش از ۳ میلیارد دلار در سال برای فناوری تحلیل بازاریابی هزینه می کنند و این رقم سالانه بیش از ۱۲ درصد رشد می کند.

راه های مختلفی وجود دارد که شرکت ها می توانند از تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنند. یکی از موثرترین رویکردها استفاده از کدهای QR است.

کدهای QR و ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی، دو ستون در استراتژی های بازاریابی خرده فروشی مدرن هستند. روز به روز به تعداد شرکت های که از این فناوریها استفاده میکنند افزوده میشود.

کدهای QR می توانند به ویژه برای کسب و کارهای کوچکی که سعی در به دست آوردن مزیت رقابتی در یک بازار جهانی دارند، موثر باشند. بازاریابی موثر کلید موفقیت کسب و کارهای کوچک است که بدون به کاربردن  تجزیه و تحلیل داده ها انجام نمی شود. در نتیجه، کسب‌وکارهای کوچک هزینه‌های بازاریابی سالانه خود را به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند، زیرا درک می‌کنند که چگونه به طور موثر به مخاطبان هدف می‌رسد. آنها از بودجه بازاریابی خود برای دسترسی به ابزارهای تجزیه و تحلیل داده استفاده می کنند تا به آنها در تصمیم گیری کمک کنند.

با این حال، صاحبان مشاغل کوچک می دانند که شبکه‌های اجتماعی به تنهایی همیشه برای بازاریابی موثر مشاغل کوچک آنها کافی نیست. به همین دلیل است که آنها به طور فزاینده ای از ترکیبی از بازاریابی استفاده می کنند که شامل روش های سنتی، تجزیه و تحلیل داده ها و کدهای QR است.

هدایت مشتریان با کدهای QR و استفاده از تجزیه و تحلیل برای درک بهتر رفتار آنها

کدهای QR که مخفف quick respond  به معنی پاسخ سریع از  یک سیستم بارکد استفاده می‌کنند که یک تلفن هوشمند می‌تواند آن را اسکن کرده و بخواند تا پیام‌ها را به مردم منتقل کند، آنها را به یک وب‌سایت هدایت کند یا یک پیام از پیش آماده ارسال کند. مزیت استفاده از کدهای QR برای کسب و کار شما این است که ایجاد آنها آسان است. شما می توانید هر اطلاعاتی را در آنها جاسازی کنید، کدها را تقریباً در هر جایی قرار دهید، و استفاده از آنها برای مشتریان شما ساده است. می توانید داده ها را از آنها جمع آوری کنید و از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای درک آن استفاده کنید.

بازاریابی موثر باQR کد

موارد استفاده از کدهای QR بسیار زیاد است، به این معنی که می توانید آنها را با تلاش های بازاریابی مختلف تطبیق دهید. چه بخواهید مشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، یک کد تبلیغاتی به آنها ارائه دهید، یا یک فرم اشتراک پر شده به آنها بدهید، کدهای QR استفاده از آنها را برای مشتریانتان آسان می کند.

این‌ها روش‌های مختلفی هستند که می‌توانید از کدهای QR برای کمک به افزایش تلاش‌های بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده کنید:

کاربران را به وب سایت خود متصل کنید

کد QR URL یا Uniform Resource Locator محبوب ترین نوع کیو آر کد است. با درست کردن ان کاربران به آدرس سایت تعبیه شده هدایت می‌شوند. حالا این سایت میتواند فروشگاه اینترنتی شما باشد و یا صفحه شخصی فیسبوک شما.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، ممکن است بخواهید آنها را به صفحه منوی وب سایت خود ببرید، جایی که غذاهای روزانه خود را آپلود می کنید و در زمان و هزینه لازم برای چاپ منظم منوهای جدید صرفه جویی می کنید.

ارائه کارت ویزیت مجازی

کارت ویزیت خود را به چیزی منحصر به فرد برای ارائه به مشتریان تبدیل کنید. به عنوان مثال، یک کد QR کارت مجازی به شما امکان می دهد یک کارت ویزیت دیجیتالی به آنها بدهید که می توانند در هر دستگاه هوشمند چاپ یا ذخیره کنند. هنگام اسکن کد QR، اطلاعات نمایش داده شده می تواند شامل نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل، یک عکس حرفه ای و پیوندهای رسانه های اجتماعی باشد.

اتصال از طریق تلفن را برای مشتریان آسان کنید

از یک کد QR شماره تلفن برای به اشتراک گذاشتن شماره تماس خود استفاده کنید و به مشتریان جدید اجازه دهید فوراً با شما ارتباط برقرار کنند. مشتریان می توانند هنگام اسکن کد QR بدون نیاز به باز کردن عملکرد تماس یا شماره گیری شماره، با شماره متصل تماس بگیرند.

به مشتریان اجازه دهید بدون زحمت یک ایمیل ارسال کنند

مفهوم پشت  QR کد ایمیل با شماره تلفن یکسان است. با این حال، کاربر هنگام اسکن آن را بدون نیاز به تایپ آدرس ایمیل یا پیام خود، یک ایمیل با یک پیام از پیش برنامه ریزی شده ارسال می کند. به این ترتیب، می‌توانید از کاربران درخواست کنید که مشترک خبرنامه شوند یا می‌توانید به طور موثر مشکلات پشتیبانی مشتری را که دارند حل کنید.

افزایش فروش با کد QR متن ساده

با استفاده از QR  کدها می‌تواند اطلاعات در مورد فروش ویژه و یا تخفیفات را به آسانی به اطلاع مشترین برسانید و دز این صورت این باع فروش بیشتر خواهد شد.

پیامک های آماده شده

کد QR SMS به شما امکان می دهد یک کد حاوی یک متن از پیش نوشته شده با شماره تلفن خود ایجاد کنید. سپس، هنگامی که یک مشتری کد QR را اسکن می کند، باید ارسال را فشار دهد و از این طریق جمع آوری داده های مشتری را برای اهداف بازاریابی برای شما آسان تر می کند. کد QR SMS نیز یک ابزار ارزشمند پشتیبانی مشتری است.

به شبکه وای فای خود متصل شوید

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که وای‌فای رایگان را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، یک کد QR وای‌فای باعث می‌شود که مشتریان شما به راحتی بپیوندند. آنها به رمز عبور نیاز ندارند اما به طور خودکار کد QR را در وای فای شما اسکن می کنند.

آگاهی از برند و رسانه های اجتماعی

کدهای QR رسانه‌های اجتماعی به مشتریان شما کمک می‌کنند تا شما را در اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک و غیره راحت‌تر پیدا کنند. حضور دیجیتالی شما برای مشتریان ضروری است، بنابراین از کدهای QR استفاده کنید تا راحت‌تر شما را در آنجا پیدا کنند.

تجزیه و تحلیل و کدهای QR به استراتژی بازاریابی شما کمک می کنند

استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها و کدهای QR برای تقویت استراتژی بازاریابی شما مزایای زیادی دارد. دستورالعمل های ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا دادههای مشتری را در اختیار و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

تولید کننده کد QR رایگان TRUiC به شما این امکان را می دهد که به راحتی چندین نوع کد QR شخصی سازی شده را تنها در چند مرحله ساده ایجاد کنید. این کدهای همه کاره که بیش از دو دهه پیش بر اساس یک بازی رومیزی چینی ایجاد شده‌اند، هم قابل دانلود هستند و هم به شما امکان می‌دهند طرح خود را سفارشی کنید. بنابراین، در افزودن رنگ‌های لوگو و نام تجاری خود به همه کدهای QR که تولید می‌کنید، تردید نکنید و به افزایش تعامل کاربر و وفاداری به برند در هنگام بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک خود کمک کنید.

سوالی از ژیر دارید !! با ما تماس بگیرید

منبع

مطالب مرتبط
متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

در دنیای دیجیتال امروز، رقابت برای دیده‌شدن و جذب مخاطب بیشتر به یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت حرفه‌ ای

طراحی سایت حرفه‌ ای

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌ سایت حرفه‌ ای برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است. طراحی سایت حرفه‌ ای نه …

2 دقیقه مطالعه مشاهده
هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

هوش مصنوعی گوگل (SGE)، تحولی در دنیای سئو

گوگل با افزودن قابلیت هوش مصنوعی به صفحه نتایج جستجو (SERP)، گامی تازه در جهت ارائه سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات …

3 دقیقه مطالعه مشاهده